قدس آنلاین/ سرور هادیان: به مناسبت سالروزورود آزادگان کشورمان، اهالی تئاتر با هنرمنده آزاده شهر مشهد دیدار کردند.

اجرای تئاتر در اسارت

مؤسس خانه تئاتر خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با قدس با اعلام این مطلب گفت :محمدرضا رحمانی از هنرمندان آزاده سرافراز شهرمان است که در سالروز ورود آزادگان براهالی تئاتر ضروری دیدیم که دیداری از این هنرمنده آزاده داشته باشیم.

علی روحی افزود: محمد رضا رحمانی از بازیگران دهه شصت تآتر مشهد است که کار هنری‌اش را با گروه هنری مالک اشتر و با بازی در نمایش «سورپرایز» به کارگردانی حمید رضا سهیلی آغاز کرد.

عضو هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی تصریح کرد: رحمانی در سال 1361 به اسارت دشمن در آمده است و به مدت هشت سال در اسارت بوده است.

در ادامه محمد رضا رحمانی به ذکر خاطره ای از دوران اسارت خویش پرداخت و خاطرنشان ساخت: من در دوران اسارت هم تئاتر بازی می‌کردم ولی تئاتر ما در اسارت با تئاتری که در سالن هلال احمر اجرا می‌کردیم، بسیار تفاوت داشت.

محمد رضا رحمانی تصریح کرد: ما اینجا همه چیز را برای اجرای نمایش آماده داشتیم، ولی در آنجا باید همه چیز‌ها را مهیا می‌کردیم.اجرای نمایش مان در خوابگاه اردوگاه بود و علاوه برآن مجبور بودیم، هنگام عبور سرباز نگهبان از جلو سلول همه چیز را به شکل اول در آوریم تا نگهبان متوجه نشود.

وی گفت: به یاد دارم، معمولاً برای اجرای نمایش اسرای خوابگاه روبه‌رو به کمک ما می‌آمدند و آمدن نگهبان را با علامت دادن به ما اطلاع می‌دادند و بعضی از نگهبان‌ها هم که کمی انصاف داشتند، خود را سرگرم کار دیگری می‌کردند تا ما به اجرای نمایش‌مان برسیم.

لازم به ذکراست، در این دیدارکه به همت خانه تئاتر خراسان رضوی برگزار شد، تعدادی از هنرمندان پیشکسوت شهرمان چون خسرو نایبی فرد، علی آزادنیا، اصغر لشکری، علی رضا و حمیدرضا سهیلی به نمایندگی از اهالی تئاتر مشهد حضور داشتند.

گفتنی است، هرماه، خانه هنرمندان تئاتر خراسان دیدار با یکی از پیشکسوتان تئاتر را در برنامه کاری خویش قرار داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.