رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی گفت: شاخص سلامتی سالمندان در کشور بر اساس استاندارد جهانی عدد ۲۰ در بین ۱۰۰ کشور جهان است و ما در کشور با بحران سالمندی روبه‌رو نیستیم.

 مسائل معیشتی و رفاهی بزرگترین مشکل سالمندان

فرید براتی سده در برنامه تلویزیونی «نبض» با موضوع بررسی افزایش جمعیت سالمندی و چالش‌های پیش رو در نظام سلامت با رد موضوعی تحت عنوان بحران سالمندی در کشورمان گفت: ما با اصل موضوع بحران سالمنی در کشور موافق نیستیم زیرا درست زمانی که جوانان کشورمان به سن سالمندی می‌رسند، کودکان امروزمان به سن جوانی و پویایی می‌رسند، بحران سالمندی زمانی معنا پیدا می‌کند که ما برای این دوره برنامه‌ریزی درستی نداشته باشیم.
 
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی در ادامه تاکید کرد: نیازهای جسمانی، روانی و معنوی از جمله نیازهای دوران سالمندی است از سوی دیگر وضعیت سلامتی، محیط، رفاه مالی و اشتغال هم برای سالمندان کشورمان حائز اهمیت است، عمده شاخصه اصلی سالمندی در کشور ما سن و سال است.
 
وی ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته 26 درصد از سالمندان کشور تحت پوشش بیمه هستند؛ شاخص سلامتی سالمندان در کشور براساس استاندارد جهانی عدد 20 در بین 100 کشور جهان است؛ 83 درصد از سالمندان کشورمان از وضعیتشان به لحاظ رفاه مالی رضایت دارند اما ذکر این نکته مهم است که بزرگترین مشکل سالمندان کشورمان مسائل درمانی نیست بلکه مسائل معیشتی و رفاهی است.
 
براتی سده تصریح کرد: رتبه سالمندان کشورمان در بحث محیط، رتبه 35 از بین 100 کشور جهان را نشان می دهد، در نهایت شاخص کلی سالمندان ما در حدود 50 از 100 کشور جهان است که رتبه خوبی است و می‌تواند معیاری برای برنامه ریزی های کلان کشور باشد.
 
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی اظهار کرد: ما یک فرصت 30 تا 40 ساله را در اختیار داریم و برنامه هایمان را از همین حالا شروع کرده ایم، بیمه درمانی و بیمه عمر از موضوعاتی است که برای سالمندان مقرر کرده‌ایم، بحث اعطای وام و تأمین وسایل توانبخشی نیز از دیگر مواردی است که برای سالمندان در نظر گرفته‌ایم، سالمندان می‌توانند به ادارات واحد بهزیستی مراجعه و به صورت رایگان یا بسیار ارزان وسائل توانمندی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

 
منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.