۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: 414476

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل نسبت به سکوت این نهاد در برابر کشتار غیرنظامیان یمنی توسط رژیم آل سعود به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید از سکوت سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر محمد مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه ای دیگر به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد از سکوت این نهاد و دیگر سازمان های بین‌المللی دربرابر جنایات رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم یمن انتقاد کرده و خواستار واکنش جدی تر این سازمان دربرابر کشته شدن غیرنظامیان یمنی شد. بخشی از متن نامه مذکور به شرح زیر است:

"عالیجناب

بار دیگر پیرو نامه قبلی به شما در تاریخ 18 می 2015 و 14 ژوئن 2016 در ارتباط با ناتوانی سازمان ملل در ممانعت از اقدامات مجرمانه رژیم سعودی در کشتار مردم ستمدیده یمن این نامه را برای شما ارسال می‌کنم.

متاسفانه هفته گذشته شاهد بمباران یک بیمارستان توسط رژیم سعودی بودیم که بار دیگر این اتفاق با سکوت سازمان های بین‌المللی مدافع حقوق بشر همراه شد. بمباران این بیمارستان که تنها مشغول مداوای مجروحان و بیماران بود و باعث کشته شدن کودکان، زنان، مردان، کادر پزشکی و همچنین پزشکان بدون مرز شد یک جنایت جنگی به شمار می‌رود.

تا چه زمانی سازمان ملل به دلیل نفوذ مالی سعودی ها در درون این نهاد قصد دارد چشمان خود را در مقابل چنین جنایاتی بسته نگه دارد. "

در بخش پایانی این نامه نسبت به سکوت سازمان ملل در برابر جنایات جنگی و عدم محافظت از غیرنظامیان انتقاد شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.