قدس آنلاین: نایب رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: ۶۰۰ داروخانه در مشهد در امر عرضه دارو به مردم خدمات رسانی می‌کنند که از این تعداد ۶۰ داروخانه و معادل ۱۰ درصد داروخانه‌های مشهد شبانه‌روزی هستند.

۶۰۰ داروخانه در مشهد در امر عرضه دارو به مردم خدمات رسانی می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا شهریاری عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: پزشک در دو لحظه تولد و مرگ هر فرد در کنارش است و در کنار آنکه نباید از قصورهای امر درمان کوتاهی و گذر کرد، باید اعتماد بیمار به پزشک را هم جلب کرد و در این باره شاهد سلب اعتماد نباشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 60 کارخانه داروسازی در سطح کشور فعال است، افزود: تعداد داروخانه‌های کشور هم 30 درصد افزایش یافته که 600 داروخانه آن در مشهد است و از این تعداد 60 داروخانه و معادل 10 درصد داروخانه‌های مشهد شبانه‌روزی هستند.

نایب رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی ادامه داد: هدف ما دسترسی راحت مردم به داروخانه است و در این راستا افزایش آمار داروخانه‌های شبانه‌روزی به ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی در دستور کار قرار گرفته است و بحث اضافه کار برای داروخانه‌های با ساعت کاری روزانه هم لحاظ شده است.

شهریاری با بیان اینکه به علت تأخیر در پرداختی بیمه‌ها با مشکلاتی در امر دارو مواجه هستیم، تصریح کرد: این موضوع امکان خدمت رسانی به مردم را با مشکل مواجه می‌کند و باید برنامه‌ریزی مناسبی در امر دارو و پرداخت هزینه‌های آن داشته باشیم تا سرگردانی مردم در داروخانه‌ها را شاهد نباشیم.

وی تأکید کرد: داروسازان از دی ماه و پزشکان از آبان ماه سال گذشته طلب‌های خود را از بیمه دریافت نکردند و 11 میلیون نفر دفترچه دارند که خدمت رسانی به آن‌ها با همکاری مسئولان بیمه میسر است و باید کاری کنیم که دسترسی بیمار به پزشک و داروخانه آسان باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: به ازای هر 6 هزار نفر مجوز فعالیت یک داروخانه داده می‌شود و نحوه و شیوه خدمت رسانی در امر پزشکی براساس جمعیت بوده است.

شهریاری با اشاره به آمار فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های داروسازی مشهد، گفت: در مشهد 23 دانشکده داروسازی داریم که سالانه 1200 نفر از دانشجویان این دانشکده‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند و باید اقدامات لازم در حوزه اشتغال آن‌ها از سوی مسئولان امر صورت پذیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.