قدس آنلاین: رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور گفت: بازار داخلی پسته که درگیر رکودی بسیار شدید بوده و بازار خارجی نیز با دشواری‌های روبه‌رو شده است.

بازار داخلی پسته درگیر رکود بسیار شدیدی  است

محمدرضا ارزانی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: هم‌اکنون تنها پسته خراسان رضوی در حال برداشت بوده و پسته کرمان تا یک ماه آینده وارد بازار می‌شود اما با توجه به برآوردهای انجام شده پیش بینی این است که محصول خوبی برداشت شود.

وی ادامه داد: با این حال نگرانی‌هایی در مورد بازار وجود دارد زیرا بازار داخلی پسته که درگیر رکودی بسیار شدید بوده و بازار خارجی نیز با دشواری‌های روبه‌رو شده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور با اشاره به حمایت‌هایی که دولت آمریکا از تجار و صادرکنندگان خود به عمل می‌آورد، خاطرنشان کرد: به همین علت صادرکنندگان آمریکایی توان دامپینگ محصولات را پیدا کرده و این اقدام را از سال گذشته آغاز کرده‌اند.

ارزانی بیان کرد: در همین وضعیت که دولت برای صادرکنندگان داخلی حمایتی در نظر نگرفته تجار ایرانی توان رقابت با آمریکا را دارند زیرا تنوع پسته و طعم مطلوب محصول ایرانی مزیت‌هایی را نسبت به تولیدات آمریکایی ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه از تولیدکننده و صادرکننده پسته در کشور هیچ حمایتی نمی‌شود، تصریح کرد: رکود داخلی بسیار شدید نیز بر درآمد فعالان این حوزه تأثیر بسزایی داشته است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور با اشاره به قیمت پسته در بازار کنونی، اظهار داشت: بهای این محصول در بازار کنونی به صورت عمده از 28 تا 65 هزار تومان به ازای هر کیلو متفاوت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.