قدس آنلاین: نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه به بخش سلامت کشور توجهات خوبی کرده است، از اختصاص یک درصد ارزش‌ افزوده به بخش سلامت خبر داد.

اختصاص یک درصد ارزش‌ افزوده در برنامه ششم توسعه به بخش سلامت

رمضان‌علی سبحانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه به موضوع بهداشت و سلامت جامعه در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای شده است، اظهار کرد: در روند برنامه پنجم توسعه بحث تحول سلامت مردم مورد تأکید بوده ولی در سال‌های نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها باعث عدم توجهات لازم به بخش سلامت شده بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای برنامه پنجم توسعه سهم هدفمندی در بخش سلامت کشور دیده نشده بود، افزود: در اواخر مجلس نهم با پیشنهاد دولت یازدهم یک درصد ارزش‌ افزوده به بخش سلامت اختصاص یافت و بالغ‌ بر 4 میلیارد تومان در سال به این حوزه اختصاص یافت، بنابراین اختصاص این میزان اعتبار تحولی عظیم در بخش سلامت کشور به وجود آورده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی عملکرد فعالان بخش سلامت کشور را مطلوب دانست و اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه هم بخش سلامت کشور مورد توجه قرارگرفته و در سطح‌بندی بخش سلامت از مرحله تشخیص تا مرحله درمان مبنی بر نظام ارجاع خانواده تأکید شده است.

سبحانی‌فر با اشاره به تأمین منابع مالی پایدار در بخش سلامت، تصریح کرد: این منابع از طریق بیمه سلامت پرداخت می‌شود و اقشار مختلفی همانند کمیته امداد، بهزیستی و روستاییان هفت درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند بنابراین کسانی که دارای تمکن مالی بیشتری هستند در بحث پرداخت بیمه تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه از راه بیمه می‌توان به منابع مالی پایدار دست پیدا کرد، گفت: اکنون یکی از دغدغه‌های ما تأمین منابع مالی پایدار است و در برنامه ششم توسعه هم به‌خوبی دیده می‌شود.

نماینده مردم سبزوار با اشاره به آموزش صحیح جامعه در سبک زندگی و پیشگیری از بیماری‌ها، عنوان کرد: آموزش صحیح مرحله قبل از درمان است و با هزینه بسیار کمتر نسبت به درمان سبب رسیدن جامعه به‌سلامت و نشاط می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.