محمدحسین جعفریان

بازی کثیف رسانه‌های غربی با خون غیرنظامیان سوری

دو روز است که اغلب رسانه‌های غربی و از جمله بخش‌های فارسی‌زبان آنان خبر و تصاویری دلخراش از کودکی سوری را با نام «عمران» پخش می‌کنند که مدعی‌اند در حملات سوریه به حلب مجروح شده است. روس‌ها به‌جهت بازتاب بیش از حد این خبر مجعول در رسانه‌های رسمی و در پی آن دست‌بهدست شدن تصاویر آن در فضای مجازی، اصل واقعه را تکذیب کرده و با استناد به همان تصاویر پخش‌شده، توضیح داده‌اند که چرا خبرسازی اخیر از پایه دروغ بوده و به‌عکس آن را نتیجه بمب‌ها و مین‌های تروریست‌ها دانسته‌اند که همیشه وقتی در نبردهای میدانی کم می‌آورند، با آن‌ها غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.

در یک‌سال اخیر رسانه‌های غربی و عربی عملاً نقش نیروهای پشتیبانی داعش والنصره را در سوریه بازی می‌کنند. این مسأله در نبردهای اخیر حلب به اوج خود رسیده است. با کمال تأسف در سمت دیگر این جبهه، ستاد رسانه‌ای قدرتمندی وجود ندارد تا بتواند برای افکار عمومی جهان و منطقه، این حملات حساب‌شده تبلیغاتی و فریب‌های متعاقب آن را تحلیل و تشریح کند. چند هفته پیش‌تر، نیروهای معروف به دمکراتیک کرد با حمایت آمریکایی‌ها، شهر مهم «منبج» را از چنگ «داعش» درآوردند. همه ناظران مسایل سوریه از این عملیات متحیر شدند؛ چراکه کردها تا چندی پیش از این، حتی به‌قدر حفظ مهم‌ترین شهر کردنشین منطقه، یعنی «کوبانی»، نیرو و مهمات کافی نداشتند، اما حالا بدل به جریانی شده‌اند که داعش را از «منبج» که شهر و پایگاهی بسیار مهم برای این گروه تروریستی است، عقب می‌زنند! چطور چنین چیزی ممکن است؟

معما وقتی حل می‌شود که شما آمار تلفات غیرنظامیان را در لابه‌لای خبرهای فتح منبج پیدا کنید. در این یورش بیش از 450 نفر از کودک و زن و مرد غیرنظامی ساکن این شهر بر اثر بمباران‌های هولناک آمریکایی‌ها که حامی کردهای دموکراتیک بوده‌اند، کشته شدند. این آمار یعنی آن‌قدر بمب بر سر این شهر ریخته‌اند که داعش خودش بگذارد و برود و دیگر نیازی به عملیات خاصی برروی زمین نباشد! اما با کمال تأسف کوچک‌ترین گزارشی در رسانه‌های غربی و عربی درباره این تلفات وحشتناک غیرنظامیان در منبج منتشر نشده است. بدتر از آن در رسانه‌های خودی هم کاری نشد. حالا اگر در حملات ارتش سوریه یا هواپیماهای روسی، یک غیرنظامی کمترین زخمی بردارد، تمام جهان در انبوه بخش‌های خبری هزاران شبکه، صدها بار آن را می‌بینند و هزاران پایگاه خبری آن را مخابره می‌کنند. لازم است در این نبرد نابرابر، مرکزی نیز برای جنگ کثیف رسانه‌ای غرب راه‌اندازی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.