معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران ابراز امیدواری کرد که طی سه سال آینده ۲۰ مرکز تخصصی حفظ قرآن در تهران دایر می‌کند.

 اوقاف ۲۰ مرکز تخصصی حفظ در تهران دایر می‌کند /آغاز مسابقات قرآن استان تهران از فردا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن استان تهران با حضور حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران برگزار شد. 

حسینی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه 200 هزار نفر در این دوره از مسابقات قرآن استان در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و همچنین رشته تحقیق ترتیل، اذان، دعاخوانی شرکت کرده‌اند گفت: در مجموع این افراد 204 نفر در مسابقات فینال راه یافتند که 117 نفر برادر و 87 نفر خواهر را شامل می‌شود. 

به گفته وی مسابقات از فردا یکشنبه 31 مردادماه در امامزاده عبدالله شهرری افتتاح می‌شود دو روز ابتدای آن رقابت خواهران و 3 روز بعدی تا روز پنجشنبه به رقابت برادران اختصاص خواهد داشت. 

طبق آمار ارائه شده توسط معاون فرهنگی اوقاف استان تهران در رشته حفظ 5 جزء 5 خواهر، در 10 جزء 14 برادر و 19 خواهر، در 20 جزء 11 آقا و 14 خانم در رشته حفظ کل 18 آقا و 15 خانم، در رشته قرائت تحقیق 38 اقا و 10 خانم، در رشته قرائت ترتیل 34 آقا و 15 خانم، در رشته دعاخوانی 6 آقا و 3 خانم و در رشته اذان نیز 6 آقا به مرحله استانی راه یافتند. 

حسینی تفاوت برگزاری مسابقات همخوانی در سال گذشته و امسال را با سالهای پیشین اجرای برنامه توسط گروهها در سالن مسابقات و داوری آنها از روی فیلم ضبط شده عنوان کرد و در رابطه با مسابقات شکوفه‌ها نیز گفت: این دوره نیز با هماهنگی بین وزارت آموزش و پرورش و اوقاف این مسابقات برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه مسابقات مرحله شهرستانی در 4 امامزاده تهران شامل امامزاده حسن، در جنوب غرب تهران، امامزاده عبدالله در شهرری، امامزاده پنج تن در لویزان و امامزادگان سیدجعفر و سیده حمیده خاتون در غرب تهران برگزار شد هدف از این کار را تبدیل بقاع متبرکه به قطب قرآنی عنوان کرد و خبر از تاسیس چهار مرکز آموزش قرآن در این بقاع داد. 

حسینی در خصوص برگزاری کلاسهای حفظ قرآن در سطح بقاع متبرکه نیز با اشاره به انیکه سال گذشته 50 هزار نفر در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند پیش‌بینی کرد طی سالجاری این رقم به 70 هزار نفر برسد. 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران در رابطه با فعالیت مراکز تربیت حافظ در استان تهران افزود: امیدواریم تا سه سال آینده بتوانیم 20 مرکز تخصصی حفظ را در نقاط مختلف تهران دایر کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.