قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: از ابتدای طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم از سال ۹۱ تاکنون، ۷ هزار و ۸۷۵ نفر در استان ثبت نام کرده و آموزش های لازم را دیده اند.

آموزش حفظ قرآن به بیش از ۷ هزار نفر در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم اجرا می شود، اظهار داشت: سازمان اوقاف بعنوان متولی این طرح به تناسب جمعیت هر استان، سهمیه ویژه ای مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در هشت رشته حفظ ترتیبی که از حفظ کل، حفظ اجزاء ۲۰، ۱۵،۱۰، ۵، ۳، ۲ ،۱ قرآن کریم و در سه رشته حفظ موضوعی شامل ۳۰۰ موضوع، ۱۵۰ موضوع و ۱۲۰ موضوع براساس کتابچه حفظ موضوعی آیات قرآن در سراسر کشور اجرا می شود، خاطرنشان ساخت: شرکت کنندگانی که حد نصاب 70 درصد نمره قبولی را در مجموع دو آزمون شفاهی و کتبی کسب کنند، گواهینامه معتبر آموزشی دریافت می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام هدف اجرای این طرح را حفظ قرآن و عمل به آن عنوان و تصریح کرد: در همین راستا 140 مربی در سطح استان برای تدریس قرآن آموزان بکار گرفته شده و مهرماه سالجاری 60 نفر مربی به قم اعزام می شوند.

حجت الاسلام حسن شهیدی به تأثیر این دوره ها در توسعه و ترویج حفظ قرآن کریم در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: در سطح استان موقوفات قرآنی نداریم و برای پرداخت حق الزحمه مربیان به حمایت خیرین نیاز است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.