وزیر دفاع گفت: با این تولید و رونمایی موتور، این مشکل را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و قادریم تا تیراژ ۲۰ فروند بالگرد را در سال بسازیم.

تحویل نخستین محموله اژدر به ارتش / توانایی ساخت ۲۰ بالگرد در سال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در مراسم رونمایی از موتور ملی توربوجت هواپیما به ارتقای توانمندی عملیاتی مجموعه شناورها اشاره کرد و افزود:‌ ما گام‌های‌مان را فشرده برداشتیم به طوری که تا 200 کیلومتر را امروز در موشک‌های کروز  ضدسطحی در اختیار داریم.

وی گفت: در زیرسحطی و اژدرها گام های خوبی برداشتیم، امسال نخستین مجموعه اژدرها را تحویل نیروهای ارتش خواهیم داد و مجموعه شناورهای که داریم توانمندی عملیاتی‌شان را ارتقاء می‌دهیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: در بحث تقویت و تولید شناورها، شناورهای تندرو را متناسب با نیاز تولید کردیم و امسال شناوری را بهره‌ برداری کردیم که سرعت بالای 60 نات را دارد که تقریبا سرعت بی‌نظیری است و ظرفیت مانور بالا و قابلیت ماندگاری زیادی را دارد که آن را موشک پایه کردیم و ان‌شاءالله امسال این را در اختیار نیروی دریایی سپاه قرار خواهیم داد.

سردار دهقان اضافه کرد: در بحث صنایع الکترونیکی نیز ما رادارها را در همه ارتفاع‌ها و برج‌ها به صورت داخلی تولید می‌کنیم و اکنون برای استفاده در اختیار نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی قرار داده‌ایم و استفاده می‌شود.

وی ادامه داد:‌ همه آنچه را که نیاز راداری کشور است، امروز در بخش‌های نظامی و غیرنظامی تولید می‌کنیم.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: امروز قادریم همه نیازهای وزارت راه و شهرسازی در بحث مخابرات، ‌ارتباطات و رادارها را تولید کنیم و با تضمین ایمنی و توانمندی قابل مقایسه با منابع بیرونی در اختیار شان قرار دهیم.

سردار دهقان همچنین گفت: در حوزه صنعت هوایی ما قادریم همه ناوگان نظامی‌مان را پشتیبانی و آنها را تعمیر و بازسازی کنیم و با وجود اینکه دست ما از مدارج و دسته بندی‌های تعمیراتی که هر روز به روز می‌شود، کوتاه بود اما تلاش کردیم آنها را از مراجع مختلف در اختیار بگیریم و با توانمندی نیروی انسانی خودمان آنها را عملیاتی کنیم.

وی افزود: امسال ما هواپیماهای آموزشی کوثر 88 را به پرواز در خواهیم آورد و این موفقیت بزرگی است.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما در هواپیما تنها گلوگاهی که داریم بحث موتور است، اظهار داشت: ‌ما به عرصه تولید موتور در صنعت هوایی ورود کردیم و با هماهنگی و همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمرکز خود را به سمت موتور توربوجت سنگین بردیم.

سردار دهقان ادامه داد: در صنعت هوایی قادریم تعمیرات همه ناوگان غیر نظامی کشور را تا رده C و D انجام دهیم و اکنون این ظرفیت به‌وجود آمده است.

وی گفت: خواهش ما این است که این ظرفیت‌ها را مورد حمایت بیشتری قرار بدهید، ما قادریم همه بالگردهای مورد نیاز نظامی و غیرنظامی را طراحی و تولید کنیم؛ مشکل ما موتور بود که ان شاءالله با این تولید و رونمایی موتور، این مشکل را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و قادریم تا تیراژ 20 فروند بالگرد را در سال بسازیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه در وزارت دفاع ظرفیت فوق العاده‌ای داریم، تصریح کرد: در آغاز دولت یازدهم ظرفیت تولید سلاح های سبک به عنوان کلاشنیکف، 24هزار قبضه در سال بود، اما اکنون به 500 هزار قبضه در سال ارتقا یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.