پس از شهادت محسن حاجی حسنی و درگذشت مرحوم حمید‌رضا عباسی چهار نفر از قاریان خوشخوان مشهدی جایگزین این عزیزان جهت تلاوت در حرم امام رضا(ع) شده‌اند.

معرفی قاریان جایگزین شهید حاجی حسنی و مرحوم عباسی در حرم امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محسن‌ حاجی‌حسنی کارگر و حمید‌رضا عباسی دو نفر از قاریان حرم نورانی امام رضا(ع) بودند که سال گذشته اهالی قرآن کشور داغدار این عزیزان شدند و خلأ صدای تلاوت قرآن و اذان آنها از بارگاه امام رضا(ع) اشک زوار آن حضرت را جاری کرد.

موعد اذان‌گاهی ظهر شنبه هرهفته صدای تلاوت و اذان مرحوم حمید‌رضا عباسی و موعد اذانگاهی صبح چهارشنبه هرهفته صوت دلنشین شهید حاجی‌حسنی سبب آرامش دل زائران امام رئوف می‌شد که این دو نعمت گرانقدر سال گذشته به آسمان پر کشیدند و علاقه‌مندان آنها از صدای آسمانی‌شان محروم شدند.

از آنجایی که مشهد مقدس مهد قاریان قرآن است و بسیاری از اساتید و قراء ممتاز و بین‌المللی اهل مشهد هستند مسئولان آستان قدس با اتخاذ تدبیری چند نفر از قاریان و اساتید خوشخوان مشهد را جایگزین این عزیزان کردند که در ادامه به معرفی آنان می‌پردازیم.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی و جواد سلیمانی دو قاری ممتاز مشهدی هستند که تلاوت و اذان موعد ظهر روز‌های شنبه به آنها سپرده شده و این عزیزان به خوبی جای خالی مرحوم حمید‌رضا عباسی را برای زائران حرم پر می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی از قاریان ممتاز و استاد دانشگاه تربیت معلم قرآن مشهد است که تألیف چند کتاب در حوزه آموزش قرآن را در هم در کارنامه دارد.

 

 

جواد سلیمانی قاری ممتاز قرآن کریم است که سال گذشته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اندونزی اعزام و موفق به کسب مقام سوم این رقابت‌ها شد.

به گزارش فارس حسین پورکویر و سعید بیژنی هم از قراء و اساتید تلاوت مشهد مقدس هستند که در موعد اذانگاهی صبح روز‌های چهارشنبه نوای دلنشینشان جایگزین شهید محسن حاجی حسنی کارگر شده‌ است.

 

 

حسین پورکویر از قاریان ممتاز مشهد مقدس است که تاکنون جهت تبلیغ به کشور‌هایی مانند سوریه ،اتریش، آلمان، قطر، کویت و مالزی اعزام شده است، همچنین پورکویر اعزام به حج تمتع را هم در کارنامه دارد.

 

 

سعید بیژنی قاری ممتاز و اساتید تلاوت در مشهد مقدس است که بسیاری از قاریان خوشخوان مشهد از شاگردان وی هستند، همچنین کتاب مهندسی صدا ویژه قاریان، حافظان و مرتلان قرآن کریم از جمله آثار این قاری مشهدی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.