معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از توزیع بنزین یورو ٤ در هفت شهر جدید خبرداد و گفت: هم اکنون روزانه ٢٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در هشت کلانشهر کشور توزیع می شود.

توزیع آزمایشی بنزین یورو ٤ در ۷ شهر دیگر ایران آغاز شد

به گزارش قدس آنلاين به نقل از شانا، شاهرخ خسروانی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در بخش پالایش و پخش طی سه سال اخیر به برنامه ریزی برای توزیع حداکثری و آماده سازی حداکثری فرآورده های استاندارد یورو ٤ اشاره کرد و افزود: بر این اساس هم اکنون در هشت کلانشهر کشور بنزین یورو ٤ توزیع می کنیم.

وی با بیان این که هم اکنون ظرفیت تولید بنزین یورو ٤ به ٢٦,٣ میلیون لیتر در روز رسیده است، اظهارکرد: هم اکنون روزانه ٢٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در هشت کلانشهر کشور توزیع می شود.

خسروانی از برنامه ریزی برای توزیع بنزین یورو ٤ در هفت شهر دیگر ایران خبرداد و گفت: هم اکنون بنزین یورو ٤ در شهرهای قم، بندرعباس، چابهار، یزد، کرمان، بوشهر و رفسنجان به طور آزمایشی توزیع می شود که پس از تثبیت، امکان توزیع در این شهرها نیز فراهم خواهد شد.

ارتقای کیفیت تولید پالایشگاهها
وی همچنین دیگر برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی را ارتقای کیفیت تولید پالایشگاهها اعلام کرد و افزود: مراحل طراحی ارتقای کیفیت پالایشگاه آبادان رو به پایان بوده و تامین مالی پروژه نیز انجام شده است که انتظار داریم از نیمه دوم امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: با اجرای این پروژه تولید نفت کوره پالایشگاه آبادان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

خسروانی همچنین از برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت چهار پالایشگاه خصوصی خبرداد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه ها تولید نفت کوره آنها به زیر ١٠ درصد می رسد.

تا پایان امسال کل بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان یورو ٤ می شود
معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: البته در پالایشگاه اصفهان بخشی از پروژه ارتقای کیفیت تولیدات پالایشگاهها عملیاتی شده که انتظار داریم تا پایان سال ٩٧ همه گازوئیل تولیدی این پالایشگاه یورو ٤ شود.

خسروانی با بیان این که هم اکنون ٧٥ درصد بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان یورو ٤ است، ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده، تا پایان امسال همه بنزین تولیدی این پالایشگاه یورو ٤ می شود.

کاهش نفت کوره سه پالایشگاه به زیر ١٠ درصد
وی با اشاره به بهره برداری پروژه بهبهود کیفیت فرآورده های پالایشگاه بندرعباس در نیمه دوم امسال، گفت: با بهره برداری از این پروژه روزانه سه میلیون لیتر به تولید بنزین کشور اضافه می شود. ضمن این که ٧٠ درصد بنزین تولیدی این پالایشگاه نیز استاندارد یورو ٤ را خواهد داشت.

خسروانی با اشاره به سه پروژه مطالعاتی کاهش نفت کوره در سه پالایشگاه، اظهارکرد: پس از مشخص شدن نتایج مطالعات و تامین منابع مالی، اجرای این پروژه ها نیز شروع می شود که براساس آن تولید نفت کوره آنها باید به زیر ١٠ درصد برسد.

صادرات روزانه ١٣ میلیون لیتر گازوئیل
خسروانی مهمترین عملکرد دولت یازدهم را در بخش پالایش و پخش فرآورده های نفتی در سه سال گذشته گسترش توزیع فرآورده های استاندارد یورو ٤ و تبدیل کردن ایران به صادرکننده فرآورده های نفتی اعلام کرد و افزود: گسترش توزیع فرآورده های استاندارد یورو ٤ سبب بهبود کیفیت فضای تنفسی و ارتقای شاخصهای زیست محیطی شده است.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره صادرات گازوئیل که برای نخستین بار طی یکصدسال اخیر در دولت یازدهم صورت گرفت، ادامه داد: امسال، با مجموعه اقدامهای انجام شده کشورمان از واردکننده نفت گاز ( گازوئیل) به صادرکننده آن تبدیل شد، هم اکنون نیز روزانه بیش از ١٣ میلیون لیتر نفت گاز صادر شده و ظرفیت افزایش به ٢٠ میلیون لیتر در روز را نیز دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.