فلسطینیان خشمگین که در اعتراض به بی توجهی سازمان ملل متحد به قضیه اسرای فلسطین تظاهرات کرده بودند، دفتر این سازمان در رام الله را به تعطیلی کشاندند.

فلسطینیان خشمگین دفتر سازمان ملل را تعطیل کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جوانان فلسطینی که در اعتراض به کوتاهی سازمان ملل در قبال اسرای فلسطین به خصوص اسیر «بلال کاید» که از 68 روز پیش اعتصاب غذا کرده است، دفتر این سازمان را به تعطیلی کشاندند.

بر اساس این گزارش، شماری از نیروهای پلیس فلسطین نیز با استفاده از زور سعی کردند تظاهرات مردم خشمگین فلسطین را پراکنده سازند.

در همین رابطه هماهنگ کننده سازمان ملل در امور کمک های انساندوستانه و فعالیت های عمرانی درباره وضعیت جسمانی «بلال کاید» اسیر فلسطینی که بیش از دو ماهی است اعتصاب غذا کرده است، ابراز نگرانی کرد.

«رابرت بایبر» در بیانیه ای نسبت به وضعیت جسمانی بلال کاید که از بیش از 68 روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری بدون اتهام و محاکمه خود اعتصاب غذا کرده است، ابراز نگرانی کرد.

در ژوئن سال گذشته دادگاه رژیم صهیونیستی بلال کاید که از اعضای جبهه خلق برای آزادی فلسطین است، به بازداشت اداری بازگرداند و این در حالی بود که دوره 15 ساله محکومیت وی در زندان به پایان رسیده بود.

«بازداشت اداری» یک نوع بازداشت بدون محاکمه به مدت یک تا 6 ماه است که در مورد برخی ها این مدت زمان بارها تمدید می شود و رژیم صهیونیستی وجود پرونده های امنیتی درباره این افراد را بهانه ای برای تمدید بازداشت آنها قرار می دهد.

بر اساس آمارهای رسمی فلسطین حدود 7 هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در اسارت بسر می برند.

از سوی دیگر کرانه باختری و نوار غزه شاهد برپایی تجمعات و راهپیمایی های گسترده به نشانه همبستگی با این اسیر فلسطینی است. فلسطینیان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کاید هستند.

در همین راستا، اسرای جبهه خلق برای آزادی فلسطین و دیگر حامیان آنان خواستار همبستگی با اسیر کاید تا زمان آزادی وی شده‌اند.

اسرای حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی نیز تاکنون چندین مرتبه به نشانه همبستگی با این اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.