عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:بزرگترین خیانت منافقین‎ ‎ نه ترور‎ مردم بی‌گناه بود ونه همکاری با رژیم بعث، خیانت اصلی این بود که این گروه می‎خواستند چیزی راکه اسلام نبود به‎عنوان اسلام انقلابی به خورد مردم دهند و بسیاری از افراد را بااین تفکر منحرف کردند.

اعلام جنگ منافقین / احیای منافقین توسط آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام علی رازینی، از شخصیت‌های شناخته شده دستگاه قضاست، که در سوابق او سمت‌هایی نظیر ریاست دادگاه ویژه روحانیت، ریاست دیوان عدالت اداری و ریاست کل دادگستری تهران مشاهده می‌شود. در خصوص پرونده اعدام منافقین با او به گفت‌وگو نشستیم. ایشان در آن مقطع ریاست سازمان قضایی نیرو‎های مسلح و ریاست محاکم ویژه جنگ را بر عهده داشته است.

به‎نظر شما دلیل انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری در این برهه زمانی چیست؟
این موضوع می‎تواند دو دلیل داشته باشد؛ یکی اینکه بعضی‎ها نسبت به امام راحل (ره) کینه دارند با وجود اینکه از آن کینه‎ها سال‎ها گذشته و امام (ره) هم به رحمت خدا رفته است. برخی‎‎ها هنوز نمی‎توانند از خواب بیدار شوند و آن کینه‎ها را فراموش کنند؛ به هر حال بعضی‎ها منافعی در قائم مقامی آیت‌الله منتظری برای خودشان می‎‌دیدند و خیلی متاثر هستند و به هر نحوی می‎خواهند زهرشان را بریزند و از امام (ره) انتقام بگیرند.
اما مهم‎ترین دلیل این است که اصولا ابرقدرت‎ها و در رأس آن‎ها آمریکا و انگلیس به‎دنبال این هستند که برای اسلام یک آلترناتیو درست کنند که امام (ره) به آن فرمودند: اسلام آمریکایی.
الان مسئله داعش، القاعده و قبل از آن منافقین در ایران یک نوع تقلید کاریکاتوری از حرکت‎‎های مسلمان‌هاست؛ چون در میان مسلمانان کسانی بودند که در جبهه‎ها بدون ترس جان خودشان را به خطر می‎انداختند و خواستند یک نوع تقلید کاریکاتورگونه از این حرکت داشته باشند که یک عده از جوان‎‎های جوامع اسلامی که در حال گرویدن به اسلام هستند، جذب کنند و آن‎ها را رودرروی اسلام قرار بدهند.
در واقع الان بعد از شکستی که برای داعش پیش آمده و اعتبارش را از دست داده است، به‎نظر من آمریکایی‎ها درصدد احیا و بازسازی منافقین هستند؛ لذا از حرکت‎‎هایی که انجام می‎شود از جمله آن مجمعی که سعودی‎ها و فرانسوی‎ها در آن شرکت داشتند و از طرق مختلف از داخل و خارج دنبال این هستند که برای منافقین یک نوع مظلومیت و معصومیت درست کنند تا وسیله‎ای باشد که یک عده از جوانان ماجراجو از جوامع اسلامی را زیر این پرچم قرار بدهند تا بتوانند از این طریق یک نوع آتش درگیری، ناامنی و ترور را تداوم بخشند.

اخیرا برخی سعی دارند به نوعی منافقین و جنایات آن‎ها را تطهیر کنند؟ آیا این اتفاق شدنی است؟
ماهیت مجاهدین خلق از نظر فکری، از همان ابتدا مبتنی بر التقاط بود، لذا یک خط التقاطی درست کردند و گفتند ما «مارکسیسم اسلامی» هستیم. یعنی گروهی درست کردند که هم با اهداف مارکسیستی هماهنگ باشد و هم با اهداف اسلام؛ می‎خواستند از اسلام استفاده ابزاری کنند تا بتوانند موفق شوند.
بزرگترین خیانت آن‎ها ‎ـ ‎منافقین‎ ـ‎ نه ترور‎ مردم بی‌گناه بود و نه همکاری با رژیم بعث، خیانت اصلی این بود که این گروه می‎خواستند چیزی را که اسلام نبود به‎عنوان اسلام انقلابی به خورد مردم دهند و بسیاری از افراد را هم با این تفکر منحرف کردند.
آن‎ها به مارکسیسم نیز معتقد نبودند زیرا دیدیم در نهایت این مارکسیسم ادعایی، سر از آمریکا درآورد و این گروهک نوکر درجه چندم آمریکا شد.

چرا منافقین بعد از پیروزی انقلاب دست به جنجال و مخالفت زدند؟
بعد از پیروزی انقلاب در بهمن 57 به رهبری حضرت امام خمینی (ره) اولین شکاف و تفرقه از ناحیه منافقین ایجاد شد و آن‎ها با نفوذ در نهاد‎های مختلف، اختلاس می‎کردند و از اموال دولت برمی‎داشتند و سلاح می‎خریدند.
مردم تحت عنوان کمیته، مسلح شده بودند و کمیته‎‎ها هم سامان داشت و در رأس آن حکومت اسلامی قرار گرفته بود، اما این‎ها خودسرانه کانون‎‎های مسلح به‎وجود آوردند، از بانک‎‎ها پول گرفتند و برخی اماکن را اشغال کردند و به‎عنوان یک گروهک شروع کردند که در انقلاب برای خودشان موجودیتی درست کنند.
سال 60 احساس کردند به اندازه کافی اموال و سلاح جمع کرده‌اند، و نیروی کافی هم جذب کرده‎‎اند، بلافاصله با اعلام موجودیت مستقل، جنگ مسلحانه را آغاز کردند.
آن زمان ما در دادگاه انقلاب بودیم و دادگاه انقلاب هم بیشتر به مسائل طاغوتی‎‎ها و وابستگان آن‎ها برخورد می‎کرد که مسائل مربوط به مواد مخدر هم اضافه شده بود.
بعد از اینکه سازمان مجاهدین علیه انقلاب اسلامی اعلام جنگ مسلحانه کرد، امام (ره) فرمودند این‎ها معارض هستند و با آن‎ها برخورد قاطع صورت گیرد، امام (ره) فرمودند اگر یک گروه مسلح در مقابل نظام قیام کند همه اعضای آن معارض هستند، حتی آن‎هایی که در شاخه نظامی نیستند و نظام شروع به برخورد کرد با این‌ها.

اقدامات مسلحانه منافقین دقیقا از چه زمانی آغاز شد؟
به هر حال منافقین در سال 60 کار مسلحانه را شروع کردند و سال 60 و 61 اوج اقدامات تروریستی آن‎ها در ایران بود و بعد که دیدند در ایران نمی‎توانند مقاومت کنند و سران آن‎ها سریع دستگیر می‌‎شوند، خودشان به کشور‎های اروپایی و خارجی عقب‌نشینی کردند و تحت حمایت کشور‎های غربی قرار گرفتند. وقتی دستشان از ایران کوتاه شد اقداماتی برای بقا انجام دادند و وصل شدند به آمریکا و اسرائیل و صدام.

شما در زمان عملیات مرصاد در کرمانشاه بودید؟
نه، از مرز کرمانشاه جلوتر بودیم. در اواخر جنگ با دستور امام (ره) دادگاه‎ رسیدگی به تخلفات ایجاد شد تا بدون تشریفات مرسوم، به تخلفات جنگی رسیدگی شود.
امام (ره) نیز مسئولیت ریاست سازمان قضایی نیرو‎های مسلح را به من سپرده بودند و ما در همان روز‎های منجر به پذیرش قطعنامه، دادگاه‎‎ها را در مناطق مرزی ایجاد کردیم و رفته بودیم تا به آن‎ها سرکشی کنیم.
همزمان با تشکیل دادگاه رسیدگی به تخلفات جنگ، قطعنامه 598 امضا شد و چون نظامی‎‎های بیگانه طبق قوانین دنیا در دادگاه نظامی محاکمه می‎شوند، رسیدگی به وضعیت منافقین دستگیر شده در عملیات مرصاد هم به عهده این دادگاه بود.

این روز‎ها مطالب مختلفی در مورد اعدام‎‎های سال 67 مطرح می‎شود، کمی در مورد آن توضیح دهید
مسئله خیلی پیچیده نیست. یک عده جرمی مرتکب می‎شوند، محاکمه می‎شوند و زندان می‎روند. زمانی هم که در زندان هستند، باز جرمی مرتکب می‎شوند یا بعضی از جرایمی که قبلا انجام داده‎اند برملا می‎‎شود. مثلا فردی به‎خاطر یک جرم به دو سال حبس محکوم می‎شود اما در طول این مدت مشخص می‎شود که در یک ترور هم نقش داشته است.
تعدادی از منافقین در شرایطی بودند که جرایم جدیدی داشتند که امام (ره) دستور دادند این‎ها دوباره محاکمه شوند و یک جمعی مرکب از قاضی و دادستان آمدند و در یک برهه، همه را محاکمه کردند و حکم صادر شد.
یکی از مسائلی که امام (ره) تاکید زیادی روی آن داشتند مسئله منافقین بود و ایشان با تیزبینی فهمیدند منافقین دست‎بردار نیستند و می‎دانستند قدرت‎‎های خارجی هم منافقین را به‎عنوان یک ابزار شناخته‎اند و به‎عنوان ستون پنجم از آن‎ها استفاده خواهند کرد.
اگر منافقین فقط خودشان بودند شاید نظام با عفو و رافت اسلامی با آن‎ها برخورد می‎کرد، کما اینکه در اثر آموزش‎‎هایی که صورت گرفت صد‎ها نفر از آنان توبه کردند اما وقتی امام (ره) دیدند دشمن خارجی از این‎ها سوء‎استفاده می‎کند دستور دادند قاطعانه برخورد شود و فرصت اینکه این‎ها ابزار و جای پایی برای دشمن باشند داده نشد.

تعداد اعدامی‎ها چند نفر بود؟
من در این دادگاه‎‎ها حضور نداشتم ولی به هر حال کسانی که آن زمان در زندان بودند و جرائم جدیدی داشتند دوباره محاکمه شدند.

به‎نظر شما منافقین در نهایت چه سرنوشتی خواهند داشت؟
منافقین خیلی ضعیف شده‎اند ولی ما نباید دشمن را ضعیف ببینیم و باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم؛ زیرا این‎ها شرافتمندانه عمل نمی‎کنند و نامرد هستند، لذا ما باید هوشیار باشیم که آسیب نبینیم. نباید خیلی آن‎ها را دست‎کم گرفت اما منافقین به‎نظر من آینده‎ای ندارند و نمی‎توانند در هیچ جای دنیا برای خودشان جای پایی باز کنند.

برخی مدعی هستند افراد بدون محاکمه در دادگاه انقلاب اعدام می‎شدند، چه پاسخی به این ادعا دارید؟
ببینید وقتی در دنیا در کشوری انقلاب می‎شود و حکومت جدیدی روی کار می‎آید صد‎ها نفر را بدون محاکمه به دار می‎کشند و خون در شهر‎ها راه می‎‎اندازند اما انقلاب اسلامی تنها انقلابی در طول تاریخ بوده است که چنین رفتاری در آن صورت نگرفت. خدا امام (ره) را رحمت کند که فردای انقلاب، دستور داد تا دادگاه انقلاب تشکیل شود.
اگر امام (ره) می‎خواست مانند بقیه عمل کند، می‎گفت بچه‎‎های انقلابی بروند همان‎طور کار خودشان را انجام بدهند اما گفت ترمز کنید. شما حق دخالت ندارید. اتهام افراد باید در دادگاه‎‎ها رسیدگی شود.
همان هویدا و نصیری را ما محاکمه کردیم ولی خب به هر حال وضعیت دادگاه در آن مقطع طبق شرایط بحرانی بود. مثل امروز نبود که مثلا چند مرحله‎ای باشد یا چند قاضی رسیدگی کنند. آن زمان یک مرحله‎ای بود و دو قاضی رسیدگی می‎کردند ولی قطعا همه آن‎ها محاکمه شدند و قاضی زیر حکم آن‎ها را امضا کرده است و گفته است به چه دلیلی باید اعدام شوند.

اگر منافقین در آن زمان اعدام نمی‎شدند الان کشور چه وضعی داشت؟
منافقین یکباره اعلام جنگ مسلحانه کردند و امام (ره) گفتند حکم شرع را برای آن‎ها اجرا کنند.
در رابطه با اعدام‎ها، حضرت امام (ره) فتوایی دادند که اگر یک جریانی، جریان مسلحانه باشد تمام اعضای آن اعم از نظامی و غیر نظامی هم باید محاکمه شوند در نتیجه دادگاه‎ها در داخل کشور به تعقیب آن‎ها پرداختند و تعداد زیادی از افرادی که ممکن بود در سنین نوجوانی باشند دستگیر و محاکمه و بعدا به اعدام محکوم شدند.
آن زمان برخی از افراد از روی دلسوزی می‎گفتند که این‎ها جوان هستند و شاید حکم دیگری بهتر بود و به حکم امام (ره) تا حدی خرده می‎گرفتند و الان با گذشت بیش از سه دهه از آن زمان، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که حق با امام (ره) بود و اگر آن زمان با فتنه منافقین برخورد جدی نمی‎شد، الان وضعیت ایران شبیه عراق و افغانستان بود.
حدیث داریم که حدی که بر روی زمین اجرا می‎شود، برای زمین از 40 روز باران مهم‌تر است. این برای این است که تمام مسائل اقتصادی مردم تحت پوشش مسائل امنیتی است و اگر مسائل امنیتی برقرار باشد همه مردم می‎توانند به‎کار و تلاش بپردازند و اگر حد اجرا شود در جامعه امنیت ایجاد می‎شود و جرایم کم می‎شود؛ لذا در مسائل جزایی اسلام تاکید کردند که در اجرای حد سرقت، شلاق و جرایم اخلاقی و قصاص شما دچار رافت نشوید: «وَ لَکُم فِی القِصاص حَیاه یا اولی الاَلباب لَعَلکُم تَتقُون». این‎ها را به این جهت گفته‎اند که اگر حکم خدا به‎درستی اجرا شود، آثار آن در جامعه خیلی بیشتر از این است که ما در جامعه دلسوزی کنیم.
اگر با یک جرم برخورد درست شود باعث می‎شود آن جرم ریشه‌کن شود؛ لذا امنیتی که امروز ما داریم حاصل قاطعیت حضرت امام (ره) درباره این مسائل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.