سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه به دولت سوریه هشدار داد تا جنگنده های خود را به مناطقی که نیروهای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در آن حضور دارند نزدیک نکند.

آمریکا: هواپیماهای ارتش سوریه به ائتلاف نزدیک نشوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه به دولت سوریه هشدار داد تا جنگنده های خود را به مناطقی که نیروهای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در آن حضور دارند نزدیک نکند.
بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی بر خلاف استقلال و حاکمیت ارضی سوریه تهدید کرد که جنگنده های آمریکایی توانایی ساقط کردن هواپیماهای سوری را دارند و اظهار داشت: به نظام سوریه نصیحت می کنیم که از مناطقی که نیروهای ائتلاف ضد داعش در آن هستند، دور بماند.
لازم به ذکر است که واشنگتن هفته گذشته برای اولین بار جنگنده های خود را برای حمایت از مستشاران نظامی اش  و نیروهای کُرد در منطقه «حسکه» سوریه وارد این منطقه کرده است و این در حالی است که نیروهای کُرد نه تنها در درگیری با داعش نبوده، بلکه با نیروهای ارتش سوریه درگیر بودند.
وی در ادامه اظهار داشت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات نیز از طرح برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه حمایت می کند. هر چند اوباما این طرح را غیرممکن و هزینه بر می دانست.
او همچنین این هشدار را مربوط به جنگنده های روسی دانسته و تاکید کرد که اگر نیروهای آمریکایی تهدید شوند، حق دفاع برای ما محفوظ خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.