صدر اعظم آلمان با وجود انتقادهای فراوان به توافق پناهندگان با ترکیه از آن حمایت کرده و همچنین خواستار توافقات مشابه با دیگر کشورها برای حل بحران پناهندگان شد.

  حمایت از توافق پناهندگان با ترکیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان شهروندان آلمانی با اصل و نسب ترک را به وفاداری و وظیفه شناسی در برابر آلمان فراخواند.

وی تصریح کرد که ما از ترک هایی که مدت طولانی در آلمان زندگی می کنند انتظار میزان بالایی از وفاداری نسبت به کشورمان را داریم. برای این منظور ما سعی می کنیم گوش شنوایی نسبت به نگرانی های آن ها داشته و آن ها را درک کنیم. در این راستا من در تماس نزدیک با انجمن های مهاجران هستم.

مرکل با نگاهی به اختلافات داخلی ترکیه ترک های مقیم آلمان را به سنجیدگی و عقل گرایی فراخوانده و گفت: آزادی اعتراضات و آزادی بیان برای همه آن هایی که اینجا زندگی می کنند معتبر است. اما طبیعتا همه باید اختلاف نظرهای خود را به صورت صلح آمیز حل و فصل کنند.

صدر اعظم آلمان همچنین از توافق پناهندگان با ترکیه حمایت کرده و بستن توافقات این چنینی جدید با دیگر کشورها را خواستار شد.

وی در این باره گفت: توافق پناهندگان با ترکیه مانند قبل درست است. ما باید در این راستا کار کنیم که این توافق پا برجا بماند. همچنین ما باید توافقات مشابهی با دیگر کشورها از جمله در شمال آفریقا منعقد کنیم تا مسیرهای هجوم پناهندگان از طریق دریای مدیترانه را بهتر تحت کنترل درآوریم. چنین توافق هایی همچنین به نفع پناهندگان است.

مرکل همچنین به مسئله آزدی ویزا برای شهروندان ترک پرداخته و گفت: اتحادیه اروپا به وعده های خود در این باره پایبند خواهد بود. اما برای آزادی ویزا شرایطی واضحی اعتبار دارد و این شرایط هنوز برآورده نشده است.

اتحادیه اروپا و ترکیه در 18 مارس گذشته یک توافق برای حل بحران پناهندگان را منعقد کردند که بر اساس آن ترکیه همه پناهندگان در یونان که درخواست پناهندگی آن ها رد شده است را بر می گرداند. در مقابل اتحادیه اروپا هم وعده هایی از جمله شرط اجرای قریب الوقوع آزادی ویزا برای شهروندان ترک حداکثر تا پایان ژوئن را داد.

البته اروپا شرایط آزادی ویزا را مدتها قبل از توافق پناهندگان به آنکارا داده بود و برای برآورده شدن آن 72 شرط قرار داده بود. اتحادیه اروپا بر این عقیده است که هنوز برخی از این شروط از جمله اصلاح قانون مبارزه با تروریسم ترکیه اجرایی نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.