علی صوفی معتقد است اختلاف ترکان و نعمت‌زاده عمیق‌تر از این صحبت‌هاست. روحانی باید به یکسری اصلاحات در کابینه خودش دست می‌زد و به این مسائل خاتمه می‌داد.

اختلاف ترکان و نعمت‌زاده عمیق‌تر از این حرفهاست / روحانی کابینه را اصلاح‌ کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی صوفی وزیر تعاون دولت هشتم و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در کانال تلگرامی خود، در یادداشتی به اختلاف اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بر سر قاچاق در مناطق آزاد واکنش نشان داد.

متن یادداشت صوفی به شرح زیر است:

در رابطه با اختلافات به وجود آمده میان ترکان و نعمت‌زاده، این مسئله، اقتصادی است که به چالش کشیده شده است؛ به هر حال مناطق آزاد می‌تواند امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کند و تولید کنندگان داخلی را تشویق کند تا در آن مناطق سرمایه گذاری کنند تا بتوانند با امتیازاتی که از این طریق می‌گیرند، کالایشان را به خارج از کشور صادر و در عرصه بین‌المللی رقابت کنند.

این سازوکاری است که در بسیاری از کشورهای جهان از آن استفاده شده و هم اکنون نیز رایج است. منتهی برخی از اقتصاددانان هستند که آن را منفی ارزیابی می‌کنند. علی‌ای‌حال آنچه بنده در رابطه با مسئله قاچاق به تجربه دیده‌ام، قاچاق با مناطق آزاد ارتباط دارد ولی  پدیده قاچاق مسئله‌ای است که منحصر به مناطق آزاد نیست. اگر بخواهند قاچاق را کنترل کنند باید آن را در همه جا کنترل کنند، عوامل و عناصر آن را شناسایی و آنها را محدود کنند.

من معتقد هستم اینگونه حمله کردن به مناطق آزاد که اشتغالات بسیاری را به وجود ‌آورده است و به زندگی مردم گره خورده و وابسته است، دردی از اقتصاد ما را دوا نمی‌کند. من باور دارم که کار را در جایی دیگر باید جست و حق را به آقای ترکان می‌دهم.

آیا حسن روحانی برای خاتمه دادن به این اختلافات اقدامی کرد یا خیر؟

به نظرم مسئله عمیق‌تر از این صحبت‌هاست و روحانی باید به یکسری اصلاحات در کابینه خودش دست می‌زد و تغییراتی را در آن به وجود می‌آورد و به این مسائل خاتمه می‌داد. قطعاً روحانی هنوز این فرصت را دارد تا بتواند تغییرات بنیادین و اساسی را انجام دهد و یک تیم هماهنگ و منسجمی را به وجود بیاورد تا هم مردم امیدوارتر شوند و هم آنکه در این فرصت باقی‌مانده بتواند تحرکی را در وضعیت اقتصادی به وجود آورد.

قطعاً این گونه مسائل به دولت ضربه می‌زند زیرا این مسائل با معیشت مردم در ارتباط است و دیگر آنکه فرصت کار کردن را از دولت می‌گیرد و مردم را مأیوس می‌کند.

در پایان باید گفت اعضای دولت بهتر است اختلافات را کنار بگذارند و خودشان را درگیر حواشی بیهوده نسازند و تمام هم و غمشان را روی حل مسائل و مشکلات اقتصادی و.. بگذارند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد ابراز چنین اختلافاتی و علنی نمودن آن صرفاً یک گل به خودی محسوب می‌شود و سبب سوء استفاده مخالفان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.