وزیر خارجه مصر که پس از سفر اخیر به سرزمین اشغالی و دیدار با مقامات صهیونیست دو روز پیش نیز اظهاراتی جانبدارانه از رژیم صهیونیستی بیان کرده بود مورد ستایش وزیر جنگ این رژیم قرار گرفت.

گاف بزرگ در حذف خبر قدردانی لیبرمن از وزیر خارجه مصر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه الاهرام مصر که چند ساعت قبل خبری تحت عنوان «قدردانی لیبرمن از سامح شکری به دلیل صداقت و فداکاری در انجام ماموریت مقدس!» منتشر کرده بود، این خبر را حذف کرده و خبر دیگری را جایگزین آن کرد که همین امر جنجالی را در میان کاربران سایت های اجتماعی ایجاد کرد.

بر اساس این گزارش، این خبر همچنان در صفحه فیس بوک روزنامه الاهرام موجود است اما در سایت این روزنامه خبر دیگری از احمد ابوزید سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر درباره تحریف اظهارات سامح شکری وزیر خارجه نصر در خصوص قتل کودکان فلسطینی بدست صهیونیست ها منتشر شده است.

وزارت خارجه مصر در بیانیه ای آنچه تحریف اظهارات سامح شکری درباره اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان خواند، محکوم کرد.

در این بیانیه از همگان خواسته شده است تا فایل ضبط شده دیدار شکری با دانش آموزان دبیرستان را گوش داده و ببینند که سوال مطرح شده هیچ اشاره ای به قتل کودکان بیگناه فلسطینی ندارد.

در این بیانیه همچنین آمده است: سوال درباره نظرات کلی در خصوص علت عدم توصیف اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان به عنوان «تروریسم» از سوی جامعه جهانی بود که شکری در پاسخ گفت که توافق بین المللی درباره تعریف قانونی مشخص در خصوص تروریسم وجود ندارد، اختلاف بین المللی درباره تشخیص شاخصه های حقوقی و سیاسی اصطلاح تروریسم و تعریف مفهوم تروریسم دولتی وجود دارد، همچنانکه شکری حمایت کامل مصر از حقوق فلسطینیان و اینکه این مسئله دائما در اولویت سیاست خارجی مصر قرار خواهد گرفت، مورد تاکید قرار داد.

رسانه های خبری مصر و فلسطین دو روز پیش گزارش دادند که شکری در جریان بازدید از یک دبیرستان در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان درباره اینکه آیا قتل کودکان فلسطینی توسط اسرائیل اقدام تروریستی است، پاسخ داد: مادامی که توافق بین المللی درباره تعریف مشخص تروریسم وجود ندارد، نمی توان آن را تروریسم دانست، برخی اصطلاحات بین المللی مانند تروریسم دولتی وجود دارد که برخی کشورها علیه ملت های خارج از مرزها و یا سرکوب معارضین در داخل مرزها استفاده می کنند اما اینها در چارچوب سیاسی است.

این اظهارات شکری با واکنش جنبش حماس مواجه شد و در همین راستا «حسام بدران» سخنگوی جنبش حماس در صفحه اجتماعی خود در توییتر به اظهارات سامح شکری واکنش نشان داد و نوشت: فردی که جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیست و تروریسم آن را نمی بیند، کور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.