وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا بهتر است به جای اتهام زدن به دولت سوریه، به وعده‌های خود عمل کند.

آمریکا به جای اتهام زنی به وعده‌اش عمل کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از واشنگتن خواست که به جای اتهام زنی به دمشق درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی، به وعده خود مبنی بر جدا کردن تروریستها از معارضان سوریه، عمل کند.

وی در واکنش به پیشنهاد آمریکا به روسیه و ایرانی برای محاکمه دولت سوریه به دلیل استفاده از سلاحهای شیمیایی گفت: آمریکایی‌ها بهتر است، دقیقتر به آینه بنگرند و به وعده‌ای که در ژانویه گذشته درباره جدا کردن معارضان وابسته به خود و تروریستها دادند، عمل کنند. آنها نمی‌خواهند این کار را انجام دهند یا اینکه در توانشان نیست یا مایل به انجام این کار نیستند.

پیش از این "ند پرایس" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که آمریکا از روسیه و ایران خواسته است تا به تلاش ها برای شناسایی عاملان اصلی استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ملحق شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا با شرکای بین المللی خود همکاری خواهد کرد تا عاملان اصلی استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را از طریق مکانیسم های مناسب دیپلماتیک، شناسایی نماید.

پرایس قبلا اعلام کرده بود که نتایج گزارش تحقیقات سازمان ملل و سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی مربوط به حملات شیمیایی 2014 و 2015 میلادی در سوریه، نشان می دهد که دولت سوریه و گروه تروریستی داعش مسئول این حملات بوده اند.

این در حالی است که بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل نیز به اسپوتنیک گفت: سازمان ملل به صدها گزارش مربوط به حملات شیمیایی که از سوی دولت سوریه ارسال شده، بی توجهی کرده است.

وی افزود: حمله با گاز خردل که در آگوست 2013 میلادی سوریه به وقوع پیوست و منجر به مرگ صدها نفر شد، توطئه‌ای بوده که از سوی اطلاعات فرانسه برنامه ریزی و اجرا شده است.

جعفری همچنین از نقش برخی از کشورها از جمله فرانسه در حملات شیمیایی صورت گرفته در غوطه شرقی دمشق پرده برداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.