وزیر امور خارجه آلمان امنیت اروپا را در معرض تهدید دانسته و خواستار شروع مجدد روند کنترل تسلیحات برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی جدید شد.

 امنیت اروپا در معرض تهدید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه آلمان امنیت در اروپا را در معرض تهدید ارزیابی کرده و یک شروع جدید در زمینه کنترل تسلیحات را پیشنهاد داد.

"اشتاین مایر" به این ترتیب می خواهد با یک شروع جدید در عرصه  کنترل تسلیحات از یک مسابقه تسلیحاتی جدید جلوگیری به عمل آورد.

وزیر امور خارجه آلمان در مقاله ای که در روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" چاپ شده است بخصوص با اشاره به روسیه نوشت: راه اندازی مجدد روند کنترل تسلیحات یک ابزار اثبات شده برای شفافیت، پیشگیری از خطر و اعتماد سازی است. به این ترتیب ما می توانیم به همه آن هایی که می خواهند مسئولیتی برای امنیت اروپا تقبل کنند یک درخواست همکاری مشخصی بدهیم.

"اشتاین مایر" در بخش دیگری از این مقاله تصریح کرد که در گذشته استراتژی تنش زدایی و بازدارندگی در برابر روسیه تاثیر گذاشته است. ناتو همچنان به این استراتژی دوگانه اعتراف می کند. بازدارندگی استراتژی ملموس و مشخصی است و از جمله درخواست همکاری هم باید واقعی و مشخص باشد.

وی در بخش دیگری از این مقاله تصریح کرد که برای این منظور ما خواهان یک گفتگوی سازنده با تمام شرکای خود هستیم که برای امنیت قاره ما مسئول هستند. یک تشکل مهم برای گفتگو در این باره سازمان امنیت و همکاری اروپا است که آلمان ریاست آن را در این سال بر عهده دارد.

"اشتاین مایر" همچنین تصریح کرد که روسیه اصول اساسی صلح که برای ما قابل مذاکره نیستند را نقض کرده است. اعتمادی که دهه ها ساخته شده است از بین رفته است. البته همزمان باید از هر گونه تشدید خشونت جلوگیری شود. بدون بیشترین تلاش ها صلح در اروپا و فراتر از آن شکننده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.