معاون پارلمانی رییس‌جمهور اظهار کردتدبیر و امید، اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان و کارآفرینی و سرمایه‌گذاری داخلی برای رونق اقتصادی کشور است .

 اقتصاد مقاومتی، مهم‌ترین مسئله دولت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حسین‌علی امیری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت دو شخصیت انقلابی دولت، شهید رجایی و شهید باهنر، اظهار کرد: طی چند روز گذشته با افتتاح پروزه‌های متعدد در جهت توسعه استان زنجان می‌توان امید بهبودی وضعیت در این منطقه را داشت.

وی ضمن اشاره به ورود دولت تدبیر و امید به سال چهارم فعالیت خود، ادامه داد: دولت تدبیر و امید در سال 92 با شرایط سختی امورات کشوری را بر عهده گرفت و در سایه قطعنامه‌های ظالمانه که بر سنگینی کار می‌افزود، تلاش خود را ادامه داد.

این مسئول تصریح کرد: در شرایطی که نوسانات اقتصادی در کشور بیداد می‌کرد و وضعیت پیش‌بینی اقتصادی عملا وجود نداشت، همچنین تورم 48 درصدی در اقتصاد حکم‌فرما بود و امکان معامله با بانک‌های جهانی وجود نداشت و تحریم‌ها بر ایران تشدید می‌شد، این دولت پا به عرصه کار و فعالیت گذاشت و طی این سه سال، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر اساس شاخص‌های رهبر معظم انقلاب و بر اساس اولویت‌بندی کار را در مسیر درست و صحیح خود اجرا کرد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین با اشاره به امنیت فراهم شده در کشور، خاطرنشان کرد: در حالی که در سایر کشورهای اطراف ایران نظیر ترکیه، سوریه و افغانستان و قسمتی از پاکستان ناامنی بیداد می‌کند، ایران خوشبختانه از امنیت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به تعریف اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن اقتصاد کشور با توجه به سرمایه‌های موجود داخلی، افزود: این مقاوم‌سازی باید به نحوی صورت گیرد که مردم پایداری خود را حفظ کنند و برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

امیری ادامه داد: در اوایل سال 92 کسی نفت ما را خریداری نمی‌کرد و زیر سایه قطعنامه‌های ظالمانه، ما با کسی تبادل نفتی نداشتیم و برای مقابله با این مشکل مجبور به دور زدن تحریم‌ها بودیم که ماحصل این امر فساد مالی بود که امروز در دولت حاضر شاهد محاکمه یکی از این افراد بودیم.

وی همچنین گفت: در این اواخر نیز به دلیل پایین آمدن قیمت نفت در برخی از کشورها ارزش پولی به شدت کاهش یافت و مشکلات زیادی برای این کشورها به‌وجود آمد که خوشبختانه با توجه به این مهم که ایران در تحریم هم قرار داشت با درایت دولت تدبیر و امید و هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت در این مقوله مشکلی پیش نیامد و برنامه‌ریزی‌ها اثربخش و راه‌گشا بود.

امیری از رشد اقتصادی ایران در بخش کسب و کار خبر داد و خاطرنشان کرد: در گذشته رتبه ایران در بخش کسب و کار 152 بود که در حال حاضر به رتبه 103 رسیده است و هدف‌گذاری‌ها برای کاهش این رتبه به زیر 100 است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آن چیزی که هم‌اکنون مطرح است و باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله ایجاد اعتماد اجتماعی است؛ چرا که این مهم می‌تواند به عنوان سرمایه اجتماعی تلقی شود. ناامید کردن مردم از دولت در واقع همان ناامید کردن مردم از نظام اسلامی است و آنکه تخم ناامیدی را در دل مردم بکارد باید بداند که ناامیدی مردم از دولت، ناامیدی مردم از نظام اسلامی را به دنبال دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه اعضای دولت هنوز بر همان عهدی که در سال 92 با مردم بستند، ایستاده‌اند، گفت: عامل توسعه اقتصادی و به عبارت دیگر مجاهدان اقتصادی، سرمایه‌گذاران در حوزه اقتصاد هستند و دولت به درستی می‌داند که در ارتباط با سرمایه‌گذاری نمی‌تواند به تنهایی کاری را از پیش ببرد؛ چرا که دولت هیچ‌گاه تاجر خوبی نبوده است و باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.