۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 417085

طبق روال سال‌های گذشته، خودروسازان کشور امسال نیز به تعطیلات تابستانی رفتند، تعطیلاتی که از دیروز آغاز شده و تا سیزدهم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 خودروسازان به تعطیلات رفتند

به گزارش قدس آنلاين به نقل از دنیای اقتصاد، به جز شرکت‌های بخش خصوصی که آنها نیز تعطیلات تابستانی دارند، ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به‌عنوان سه خودروساز بزرگ کشور، همواره در مقطعی از تابستان به تعطیلات می‌روند تا در این مدت به بازسازی خطوط تولید و سیستم‌های خود بپردازند.

در واقع فلسفه اصلی تعطیلات تابستانی خودروسازان، به همین بازسازی خطوط تولید و سیستم‌ها برمی‌گردد، هرچند طی دو سال اخیر و به دلیل بروز مشکلاتی در تولید و فروش، این تعطیلات نوعی توفیق اجباری نیز برای غول‌های جاده مخصوص بوده است.

به‌عنوان مثال، طی سال گذشته که بازار به شدت در رکود قرار داشت و کمپین تحریم خرید خودرو نیز سر برآورده بود، تعطیلات تابستانی به‌نوعی به سود خودروسازان تمام شد، چه آنکه آنها مجبور شده بودند علاوه‌بر حذف اضافه کاری، برخی شیفت‌های عادی خود را تعلیق کنند. هرچند امسال نیز سایه رکود همچنان بر بازار خودرو سنگینی می‌کند، با این حال اوضاع فروش خودروسازان بهتر از سال گذشته است و آنها از شرایط موجود راضی به‌نظر می‌رسند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.