قدس آنلاین- شهرکرد- هومن نجاتی: فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست در میان قشر کودک و نوجوان مسوولیت خطیر کلیه ی افراد جامعه است.

نمایش آثارهنری و ادبی اعضای کانون در اولین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه ی پایدار در زاگرس مرکزی

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد مدیر کل کانون از شرکت اعضای کانون در اولین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه ی پایدار در زاگرس مرکزی خبر داد.

فرزاد رحیمی با تاکید بر آگاهی بخشی  به کودکان و نوجوانان در خصوص محیط زیست خود و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط و ضرورت و اهمیت آموزش مهارتهای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست به کودکان و نوجوانان افزود: کودکان و نوجوانان آینده گان این سرزمین هستند و به عنوان پایه های هر اجتماع باید تحت آموزشهای فرهنگی قرار گیرند تا راه و روش صحیح استفاده از منابع طبیعی را بیاموزند.

وی افزود با توجه به گسترش فرصتهای آموزش برای کودکان و جوانان از جمله آموزش مسئولیت در قبال محیط زیست و توسعه، باید توجه خاص به آموزش این قشر جهت توجه بیشتر به محیط پیرامونشان شود.

رحیمی تصریح کرد: فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست در میان قشر کودک و نوجوان مسوولیت خطیر کلیه ی افراد جامعه است.

وی با اشاره به سلامت افراد هر جامعه ای وجود آلاینده های طبیعی را از جمله موارد مختل کننده در این باره دانست و برگزاری چنین برنامه هایی را گامی موثر در فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست دانست.

مدیر کل کانون در این باره گفت: با آموزشهای مختلف در خصوص محیط زیست ما می توانیم کودکانی با تفکر های مثبت و سازنده در خصوص محیط پیرامونشان بوجود آوریم کودکانی کا موثر و منتقد در فعالیتهای زیست محیطی هستند و سرنوشت آیندگان را به دست خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه مسابقه ی ادبی و هنری (دوست من جنگل) از جمله برنامه های جنبی در اولین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه ی پایدار در زاگرس است اظهار کرد: بیش از 160  اثر ادبی و هنری  از اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مرحله ی نهایی مسابقه ی (دوست من جنگل) راه یافتند.

رحیمی حضور  100 اثر ادبی و 60 اثر هنری از اعضای کانون در این مسابقه را نتیجه ی حرکت های هدفمند مراکز کانون در راستای فعالیتهای زیست محیطی در میان این قشر دانست.

وی اضافه کرد: در این آثار کودکان و نوجوانان تصورات و انتظارات خود را در قالب های هنری و ادبی در خصوص حفاظت از محیط زیست به تصویر کشیده و بیان داشته اند.

شایان ذکر است، اولین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه ی پایدار در زاگرس مرکزی قرار است در روزهای 10 الی 11 شهریور ماه 95 توسط دانشگاه شهرکرد و تحت حمایت سیویلیکا در شهر شهرکرد برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.