طی حکمی، علی الهی پارسا به عنوان سرپرست جدید اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه معرفی شد.

سرپرست جدید اداره تحقیق اوقاف خراسان رضوی معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اداره کل اوقاف استان، حجت الاسلام احمد زاده معاون حقوقی، حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی-اجتماعی، مسعود صباغیان، معاون توسعه منابع و پشتیبانی برگزار شد.

در این مراسم علی الهی پارسا به عنوان سرپرست اداره تحقیق منصوب و از زحمات محمدحسن مخلصی، رئیس سابق این اداره تقدیر شد.

در این مراسم مدیرکل اوقاف خراسان رضوی در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرا رسیدن هفته دولت را گرامی داشت.

وی در ادامه با بیان این حدیث از امام رضا(ع): " شيعتنا المسلمون لأمرنا الآخذون بقولنا المخالفون لاعدائنا و من لم يکن کذلک فليس منا" به بیان سه ویژگی شیعیان واقعی اهل بیت اشاره کرد و افزود: شیعه باید تسلیم امر قرآن و اهل بیت باشد و در شرایط سخت و دشوار نیز به امر دین عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد تصریح کرد: براساس این حدیث ویژگی دوم شیعیان واقعی این است که گفتار اهل بیت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه سومین ویژگی شیعیان واقعی اهل بیت، مخالفت با دشمنان اهل بیت است، اظهار کرد: شیعه واقعی باید برای تحقق امر دین باید با دشمنان اهل بیت مخالفت و مقابله کند.

وی گفت: بر طبق فرموده امام رضا(ع) هر کس این سه ویژگی را دارا نباشد از ما نیست.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: مدیریت موقوفات خارج از مدار اهل بیت قابل تصور نیست.

وی با بیان اینکه اداره تحقیق به لحاظ اهمیت یکی از ادارات در ماموریت های سازمان اوقاف است، گفت: در این بخش از اوقاف فعالیت ها و بررسی تولیت ها باید بر اساس رساله عملیه صورت گیرد.

مدیر کل اوقاف استان در پایان از زحمات 30 ساله، محمدحسن مخلصی که بخش های مختلف اداره کل اوقاف خراسان رضوی خدمت کرده است، تقدیر و برای علی الهی پارسا آرزو توفیق کرد.

گفتنی است اداره تحقیق شامل دو حوزه حقوقی و حسابرسی است و هر شعبه مرکب از یک رئیس و دو محقق است. بررسی درخواست های تولیت، صدور گواهی مصرف برای موقوفات فاقد مدرک معتبر، صدور ممنوعیت تولیت، اثبات وقفیت از فعالیت هایی است که در بخش حقوقی انجام می شود.

شعبه حسابرسی این اداره نیز بر نحوه هزینه کرد درآمد موقوفات و بقاع متبرکه و موسسات و انجمن های خیریه که به موجب قانون به اوقاف واگذارشده، نظارت می کند.

همچنین در این شعبه اسناد هزینه درآمد موقوفات و بقاع متبرکه با نیات موقوفات و مفاد وقف نامه تطبیق و در صورت مغایرت نسبت به اصلاح آن اقدام می شود.

در شعبه حسابرسی برای اسناد هزینه کرد موقوفات مفاصا حساب صادر می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.