قدس آنلاین- سعید کوشافر: مرد جوان وقتی در حال گشت و گزار در شبکه اجتماعی تلگرام بود، با کانالی آشنا شد که لرزه بر اندامش افکند. باورش نمی‌شد که اینها تصاویر اوباشی باشد که در همین چند قدمی‌اش ساکن هستند و اهالی این شهر را تهدید کرده‌اند.

اوباش تلگرامی پیام زندان دریافت کردند

او که دچار ترس شده بود اول به روی خودش نیاورد، اما زمانی که می‌شنید چه اتفاقاتی درکوچه پس کوچه‌های شهرش رخ داده هر روز هراسش بیشتر و بیشتر می‌شد، او چنان دچار وحشت شده بود که دیگر شیشه ماشینش را هم پایین نمی‌داد، از رفت و آمد همسر و فرزندانش به نقاط مختلف شهر خودداری می‌کرد و حتی اجازه نمی‌داد فرزندانش در کوچه بازی کنند.

او در عین حال می‌دید که سایر شهروندان و دوستانش هم با دیدن این تصاویر و این رعب آفرینی‌ها دچار ترس شده‌اند، پس دست به دامان کلانتری و قانون شد.

مأموران پلیس به محض خبردار شدن از این وحشت افکنی گروهی از اوباش دست به کار شدند و مسأله را مورد بررسی و پیگیری قرار دادند، گزارش شهروندان درست بود، گروهی از اوباش شهر با نمایش تصاویر خشن از خود در شبکه‌های اجتماعی شهر را دچار ناامنی کرده بودند. موضوع در دستور کار پلیس امنیت قرار گرفت و تحقیقات شروع شد.

مأموران پس از بررسی دقیق دریافتند که 7 نفر از اراذل و اوباش سابقه دار نه تنها احساس ناامنی را در شهر گسترده بودند که برای مدیر این کانال در شبکه اجتماعی منبعی ایجاد درآمد شده و عایدی او را بالا و بالاتر برده‌اند.

پس از انجام تحقیقات پاتوق این اوباش شناسایی شد و کار به مأموران عملیاتی پلیس سپرده شد تا علاوه بر اجرای عملیات کنترل نامحسوس و شناسایی محل اختفای این اوباش، آن‌ها را زیر نظر بگیرند، آن‌ها در این مدت از مقام قضایی کسب مجوز کردند و پس از کسب دستور قضایی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه همه آن‌ها را در حالی که دچار ناباوری از عملیات سهمگین پلیس شده بودند دستگیر و روانه بازداشتگاه کردند.

این اشرار دارای سوابق چاقوکشی و نزاع دسته جمعی در بازداشت بودند، اما تحقیقات پلیس پیرامون این رعب افکنی خاتمه نیافت و دریافتند که مدیر کانالی که زمینه این وحشت آفرینی را فراهم کرده و سود هنگفتی هم از ناحیه این کانال به جیب می‌زند اتفاقاً در همین شهر ساکن است.

مأموران هماهنگی قانونی را انجام دادند و قبل از اینکه مدیر کانال متوجه شود دستش برای پلیس رو شده واقدام به فرار کند، طی یک عملیات ضربتی و سریع دستگیر شد. او که قصد نداشت به اعمال مجرمانه‌اش اعتراف کند، وقتی مقابل ادله و مستندات پلیس قرار گرفت لب به سخن گشود و گفت که روزانه صدها هزار تومان درآمد از این کانال که بیش از 200 هزار عضو داشت کسب می‌کردم و این پول‌ها را به حسابی که شماره کارت آن در اختیار مردم قرار داشت، واریز می‌شد و من بدون هیچ قدرتی هر چند وقت یکبار حساب را خالی می‌کردم.

در همین حال گزارش رسید که پلیس توانسته در شهر نیشابور 7 تن از اوباش را که با نمایش تصاویر خشن خود در یک کانال تلگرامی و همچنین اینستاگرام اقدام به ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان این شهر نمایند را دستگیر کرده‌اند. سرهنگ اکبر آقابیگی در تشریح این خبر به خط قرمز گفت: گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه تعدادی از اراذل و اوباش شهرستان نیشابور با پخش تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام و... باعث رعب و وحشت روحی و روانی برای شهروندان شده‌اند موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت شهرستان قرار گرفت. وی افزود: تحقیقات اولیه تیم عملیات پلیس امنیت عمومی شهرستان نشان می‌داد که تعداد 7 نفر از اراذل سابقه دار با گذاشتن تصاویر خود در کانال لات و لوت و مشتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و... با قدرت نمایی خود علاوه بر ناامنی روانی باعث جذب پول و درآمد برای مدیر شبکه شده‌اند. تیم‌های عملیاتی پلیس امنیت عمومی پس از یک سری تحقیقات میدانی پاتوق آن‌ها را شناسایی و با اطمینان از حضور اراذل و اوباش در محل با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند.

در این عملیات ضربتی آنان را که همگی دارای سوابق متعددی در زمینه شرارت، چاقوکشی، نزاع دسته جمعی و... بودند دستگیر کردند.

سرهنگ آقابیگی تصریح کرد: مأموران در ادامه اقدامات اطلاعاتی خود به سرنخ‌های خوبی رسیدند از جمله مدیر شبکه lat-o-lot در نیشابور ساکن و با راه اندازی این شبکه و پخش تصاویر اراذل روزانه مبالغ هنگفتی درآمد جذب می‌کند را شناسایی کردند.

با شناسایی مدیر شبکه، وی نیز پس از هماهنگی‌های قانونی در یک اقدام ضربتی دستگیر و در مواجهه با ادله و مستندات پلیس اظهار داشت: به عنوان مدیر شبکه دارای 240 هزار عضو می‌باشم و با درج شماره کارت عابر بانک خود در داخل شبکه روزانه مبلغ 70 هزار تومان تا 200 هزار تومان وجه جهت تبلیغ کانال مورد نظر به حسابم واریز می‌شده است. متهمان که همگی بین 25 تا 37 سال سن داشتند پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.