سیاست، آرش خلیل‌خانه: دبیرکل مقاومت اسلامی نجبای عراق در پاسخ به «قدس» تصریح کرد: حشد الشعبی یک نیروی رسمی در عراق است و گروه‌های مقاومت بعد از آزادسازی موصل با همین نام یا عناوین دیگر به عنوان نیروی مدافع عراق باقی خواهند ماند.

راز موفقیت حشد ‌الشعبی عراق الگوبرداری از بسیج ایران است

شیخ اکرم الکعبی افزود: دلیل پیروزی حشد ‌الشعبی مبتنی بر الگویی بود که از بسیج مردمی ایران گرفته بود. حشدالشعبی یک نیروی مؤثر در دفاع از عراق و مبارزه با تروریسم و گروه‌های تکفیری است و قانونی که حیدر العبادی نخست وزیر عراق امضا کرد و حشدالشعبی را به نیرویی رسمی در عراق بدل کرد، بسیار مثبت بود و نقش زیادی در کاهش فشارها علیه این نیروها داشت. اما باید روح مقاومت حفظ شود در غیر این صورت نیروهای مقاومت ضعیف خواهند شد.

حشدالشعبی یک نیروی ملی و مردمی است

این فرمانده ارشد حشد الشعبی درباره جنگ تبلیغاتی علیه این نیرو و متهم‌کردن آن به به بدرفتاری علیه اهل سنت در عراق و فشار برای جلوگیری از حضور آن در عملیات آزادسازی شهرهای عراق، با تأکید بر اینکه نیروهای حشد الشعبی حتماً در عملیات آزادسازی موصل و دیگر نقاط عراق حضور خواهند داشت، به خبرنگار ما گفت: جنگ روانی علیه حشد الشعبی از ابتدای مقاومت در مقابل داعش وجود داشته است و باید گفت که این موضوع اثر خود را بر عملیات‌ها گذاشته اما هیچ تأثیری بر روحیه مقاومت نداشته است.

وی افزود: متأسفانه پشتیبانی برخی سیاسیون که ما آنها را داعشی‌های سیاسی می‌دانیم از این جنگ روانی مانع بسیاری از عملیات‌ها شد که اگر این موضوع نبود ما امروز شاهد آزادی کامل عراق بودیم.

شیخ اکرم الکعبی خاطرنشان کرد: حشد الشعبی نیرویی از دل عراق است و رابطه اهل سنت و آن برخلاف تبلیغات دشمنان بسیار خوب است زیرا حشد الشعبی یک نیروی صرفاً شیعه نیست و از همه طوایف عراقی از جمله شیعیان، اهل سنت، مسیحیان و زیدی‌ها در آن حضور دارند. وی گفت: یکی از نگرانی‌های دشمنان ارتباط اهل سنت با حشد الشعبی در غرب عراق است و به همین دلیل تلاش می‌کنند مانع این ارتباط شوند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نجبای عراق درباره تأثیر تنش‌های سیاسی اخیر و برکناری وزیر دفاع عراق بر روند مبارزه با تروریست‌های تکفیری و داعشی نیز تصریح کرد: ارزیابی ما نشان می‌دهد که این برکناری هیچ تأثیری بر عملیات موصل نخواهد داشت. به این دلیل که هماهنگی کامل بین ارتش و پلیس و حشد الشعبی وجود دارد و فرماندهی و اتاق عملیات مشترک علیه داعش هنوز پابرجاست.

وی افزود: این یک موضوع و تنش سیاسی است و ارتباطی با میدان جنگ علیه داعش ندارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حمایت قدرت‌های بزرگ از تروریست‌ها در عراق و سوریه، گفت: این گروه‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و آمریکا از طریق قطر، عربستان و ترکیه این گروه‌ها را هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه امرو عربستان پس از یک سال و نیم جنگ در یمن هیچ نتیجه‌ای بدست نیاورده و در باتلاق یمن گرفتار شده و ائتلاف ضدسوریه که مدعی بود ظرف چند ماه دمشق را تصرف خواهد کرد، پس از 5 سال هنوز نتوانسته مقاومت سوریه را شکست دهد، گفت: اینها نشان می‌دهد یمن و سوریه در مسیر درستی قرار دارند همان‌طور که ما در مقابل دشمنان بزرگی به پیروزی‌های بزرگ دست یافته‌ایم که نشان می‌دهد در مسیر درست هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آنها در عراق هم این تصور را داشتند که نیروهای عراقی قادر به مبارزه با داعش نسیتند و زمزمه‌هایی بود که آمریکا باید دوباره به عراق بازگردد و آن را اشغال کند. ولی به لطف خدا حشد الشعبی شکل گرفت که دستاوردهای زیادی به همراه داشت. برای همین می‌بینیم که بعد از پیروزی حشد الشعبی کشورهای غربی با مزدوران خود که همان  داعشی‌های سیاسی هستند، به دنبال انحلال این نیرو هستند.

وی تصریح کرد: برای آزادی مناطق نیاز به سال‌ها تلاش بود اما حشد الشعبی پیروزی‌های بزرگی ظرف این مدت به دست آورده و به دروازه های موصل رسیده است.

آمریکا مانع مقابله با داعش است

وی با اشاره به حضور مجدد نیروهای آمریکایی در عراق و تلاش آنها برای به‌دست‌گرفتن فرماندهی و مدیریت عملیات علیه داعش، اظهار داشت: از ابتدای اشغال عراق و تشکیل ائتلاف ضدداعش هیچ دستاوری از این ائتلاف و آمریکا ندیده‌ایم و حضور آنها تنها مانع دستاوردهای حشد ‌الشعبی بوده است. اگر نیروهای آمریکایی در موصل نبودند، این شهر مدت‌ها قبل آزاد شده بود.

وی اظهار داشت: ما چندین بار با دولت عراق صحبت کردیم و گفتیم که حضور نیروهای خارجی را نمی‌پذیریم اما فشارهای بسیار از سوی داعشی‌های سیاسی و خود آمریکا باعث حضور آنها در القیاره شده است.

این فرمانده ارشد حشد الشعبی یادآور شد: نیروهای مقاومت در زمان اشغال عراق ضربات سنگینی به نیروهای آمریکایی و مزدوران آنها وارد کردند. علاوه بر این، آمریکایی‌ها نقشه‌های زیادی برای آینده عراق دارند که می‌دانند با وجود نیروهای مقاومت با مانع روبه‌رو خواهد شد؛ از جمله اینکه می‌دانند اگر حشد الشعبی به موصل برسد آنها نخواهند توانست در آنجا پایگاه دایمی دایر کنند. لذا می‌کوشند حشد الشعبی را از عملیات موصل کنار بزنند اما حشد الشعبی امروز این امکان را دارد که بدون کمک دیگران موصل را آزاد کند.

درباره اینکه عملیات موصل چه زمانی خواهد بود، افزود: به دلایل نظامی نمی‌توانم زمان شروع را اعلام کنم و به‌زودی دولت اعلام می‌کند و قول می‌دهم ظرف مدت کوتاهی این شهر آزاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با آزادسازی موصل خطر علیه عراق برطرف نخواهد شد زیرا حضور نیروهای داعش در آن سوی مرزها در رقه و دیرالزور تهدیدی بالقوه برای عراق خواهد بود، گفت: رقه پایتخت داعش است لذا  اگر بتوانیم با توافق سوریه در رقه و دیر‌الزور عملیات‌های خود را ادامه دهیم، پیروزی بزرگی خواهد بود.

پاسخی سخت به مزدوران خواهیم داد

وی درباره ورود نیروهای ترکیه به سوریه گفت: امروز رابطه بین ترکیه و اسراییل روشن شده است و اخوان‌المسمین در ترکیه نماینده کشورهای غربی هستند و اعتقاداتشان همان اعتقادات تکفیری‌ها در سوریه است. ما ارتباطاتشان با کشورهای غربی را همان ارتباطات تروریست‌ها با غربی‌ها می‌دانیم.

کعبی افزود: به همین علت ترکیه نیز برنامه‌های توسعه‌طلبانه در سر دارد و ورود نیروهایش به جرابلس اشغال سوریه است و مشابه همان کاری است که در موصل انجام شد. ترک‌ها با دخالتشان در سوریه و عراق اشتباه می‌کنند و قطعاً جواب ما بعد از آزادی موصل دردناک است و مزدوران آنها را مورد هدف قرار می‌دهیم.

قاسم سلیمانی بخشی از جبهه مقاومت در تمام دنیاست

دبیرکل حرکت اسلامی نجبای عراق  درباره نقش سردار سلیمانی در وحدت مقاومت در عراق گفت: حضور سردار سلیمانی در عراق و سوریه به درخواست این کشورها صورت گرفته است. دولت عراق درخواست رسمی برای حضور ایشان داشته و آقای سلیمانی و مستشارانشان در همه عملیات‌ها با ما بودند.

وی افزود: خون ایرانی‌ها در دفاع از مقدسات ما با خون عراق‌ها و سوری‌ها آمیخته شده و ما از آنها سپاسگزاریم. وی افزود: ما اعتقادی به مرزهای زمینی نداریم و اعتقادمان به مرزهای آسمانی است و قاسم سلیمانی بخشی از جبهه مقاومت در تمام دنیاست.

شیخ اکرم الکعبی درباره آموزش حشد‌الشعبی توسط حزب‌الله لبنان گفت: روابط مستحکمی از ابتدای اشغال عراق وجود داشت و بسیاری از نیروهای ما به دست حزب‌الله آموزش دیده‌اند و امروز هم خدمات مشاوره‌ای می‌گیریم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.