سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یکشنبه(۷ شهریور) با دبیرکل و جمعی از اعضای هیئت مدیره تشکل «فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار» دیدار کرد.

 انقلاب ما یک نهضت الهی بوده و با انقلابهای دیگر جهان متفاوت است/مردمی کردن اقتصاد باید با قواعد انقلاب سازگار باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سرلشکر رضایی در این دیدار با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: بسیار خوشحال هستم که شما فرزندان شهدا را می‌بینم و از حضور در کنار شما همان عطر شهدا را احساس می‌کنم.
وی با بیان اینکه از گزارش فعالیتهای شما خوشحال شدم و از اینکه با درک زمانه به کمک خانواده‌های شهدا آمده‌اید قابل تقدیر است، اظهار کرد: واقعیت مسئله این است که انقلاب ما یک نهضت الهی بوده و با انقلابهای دیگر جهان که انقلابهای انسانی و اجتماعی بودند متفاوت است. بیداری اسلامی در مصر یک انقلاب اجتماعی با رنگ و بوی مذهبی بود. اما انقلاب ما فوق قدرت بشر بوده و حفظ این انقلاب با قدرتی فوق بشر صورت گرفته است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه انفجار نوری که حضرت امام(ره) فرمودند، نور الهی بوده، متذکر شد: این که پنج قدرت جهانی با ما سر یک میز می‌نشینند را نباید به خودمان نسبت بدهیم. این یک اتفاق الهی است. خاموش نشدن چراغ انقلاب یا حرکت عظیم جوانان ما به جبهه‌ها از یک نیروی ماورای طبیعی سرچشمه می‌گیرد. ایثار شهدای ما ناشی از انگیزه‌ای است که یکایک آنها در ورای میدانهای مین و سیمهای خاردار می‌دیدند.
رضایی با بیان اینکه  دشمنان ما هر قدر تلاش کنند نمی‌توانند نور الهی این انقلاب را خاموش کنند، تصریح کرد: دو سال پیش داعش تا سی کیلومتری مرزهای ما آمد اما امروز چه روزگاری دارد؟ به امیدخدا آل سعود هم تنبیه می‌شود. مسئله این است که کدام یک از ما در این مسیر قرار می‌گیریم و خودمان را با این قدرت فوق بشری هماهنگ می‌کنیم. شهدا و جانبازان ما این کار را کردند. حال ما باید برای این جبهه الهی، رزمنده و یاور پیدا کنیم که این کار برای خودمان، کشورمان و آیندگان خوب است.
وی خاطرنشان کرد: شما باید بنای کارتان را بر همین بگذارید تا در مسیر نور الهی در صحنه باشید. اشتغال درست کردن خوب است اما کار درست کردن و از بین بردن فقر و محرومیت در مسیر الهی معنای دیگری دارد. مسیر جهاد بعد از جنگ همچنان باز است و حوادث آینده نشان خواهد داد که ایران اسلامی نقش‌آفرین خواهد بود. مردمی کردن امور کشور، یک تجربه خوب بود که در جنگ به دست آمد و از دل همین مردم قهرمانهای بزرگی پدیدار شد.
استاد دانشگاه جامعه امام حسین(ع) با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد با توجه به بخش خصوصی در مدل غربی یا شرکتهای دولتی به سبک سوسیالیستها متفاوت است، اظهار کرد: در ابتدای جنگ دو بسیج درست شد: بسیج سپاه و بسیج آقای بنی صدر. آن سازمان نتوانست در خدمت انقلاب باشد چون قواعد را رعایت نکرد. مردمی کردن اقتصاد باید با قواعد انقلاب سازگار باشد. شما می‌توانید الگوهای مردمی کردن اقتصاد را در چارچوب قواعد انقلاب و دفاع مقدس طراحی کنید و روستا و شهر اسلامی را طراحی کنید. از خیابان و معماری خانه‌ها تا مدرسه و دانشگاه و سایر نیازها را انقلابی و اسلامی پیش‌بینی کنید.
وی افزود:‌دوستان ما در دول‌ ها مدل و الگوی این کار را طراحی نکرده‌اند. الگوسازی یکی از مسائل مهم انقلاب است. دانشگاه اسلامی یا کشت و صنعت مورد قبول ما، هم مردمی است و هم روحیات انقلابی در آن به چشم می‌خورد.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس خطاب به فرزندان شهید گفت: شما می‌توانید مانند هسته‌های مقاومتی شوید که در آبادان با 40،50 نفر تشکیل شد و برای آزادسازی خرمشهر با ده هزار نفر به جنگ با عراقیها برخاست. اگر این هسته‌ها در اقتصاد شکل می‌گرفت بعد از این سالها باید اقتصاد ما شکوفاتر می‌شد. بچه‌های انقلاب باید از نظر علمی و دانش و فناوری، جلودار جامعه باشند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: هر فعالیتی که انجام می‌دهید با نگاه به روابط ارزشی شروع کنید. آرزوی من این است که در کارگاه‌های تولیدی، کارگران با وضو سرکار بروند و با کالاهایشان بازارهای منطقه‌ای را فتح کنند. کارفرما هم با حس پدرانه به کارگرها رسیدگی کند و پیگیر امور کارکنان آن واحد باشد. با چنین ارزشهایی تحولات وسیع در اقتصاد را شاهد خواهیم بود. همه کارها برای رضای خدا و موفقیت نظام اگر باشد نتایجش را مردم حس خواهند کرد.
در ابتدای این دیدار حسین اسماعیلی دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار به ارائه گزارشی از فعالیت های این جمعیت پرداخت و گفت: این مجموعه از سال 88 با مجوز وزارت کشور در سطح ملی فعال شده است و به برکت خون شهدا دستاوردهای خوبی داشته‌ایم. این جمعیت با حدود 70 هزار عضو در چهار حوزه «فرهنگی – اجتماعی»، «رسانه ای»، «اقتصاد و کارآفرینی» و «سیاسی» با مجوزهای لازم در 22 استان فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.