رئیس مجلس می‌گوید: هر ساله مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته می‌شود.

 یک هزار میلیارد برای آبیاری تحت فشار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در حاشیه افتتاح سد کوچری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 10 شهر از آب این سد استفاده می‌کنند و احداث این سد سبب می‌شود تا وضع ثابتی برای آب آشامیدنی این شهرها در دهه‌های آینده نیز به وجود آید.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از مقام معظم رهبری که به صورت ویژه برای حل مشکل آب در این منطقه دستور دادند، تشکر کنم. اگر اوامر ایشان نبود، این مشکل حل نمی‌شد و ما قدردانی می‌کنیم. ایشان از سالهای گذشته دستور لازم را دادند و سرمایه‌گذاری برای این کار انجام شد. همچنین از همه مهندسان و دست اندرکارانی که زحمت کشیدند، سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس مجلس با بیان اینکه مشکل قانونی در حوزه آب نداریم، گفت: قوانینی که قبلاً برای تقسیم‌بندی آب در بخشهای مختلف بوده است، کفایت می‌کند. شورای عالی آب نیز وظایفی دارد و تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ می‌کند و تلاش آنها بر این است که از آب به صورت بهینه استفاده شود.

لاریجانی افزود: یکی از مشکلات کشور این است که بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود. کشاورزی ما وضع سنتی دارد و برای حل این مشکل باید از آبیاری تحت فشار استفاده کنیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: دو سال است که هرساله مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته می‌شود و فکر می‌کنیم در برنامه پنج ساله ششم باید با دولت توافقی صورت بگیرد تا رقم بیشتری برای این موضوع در نظر بگیریم. در واقع با درنظرگرفتن رقم بیشتری برای این موضوع در برنامه ششم، وضعیت اراضی ما تا آنجایی که مقدور است، باید تحت آبیاری تحت فشار قرار گیرد که با این روش صرفه‌جویی‌های لازم انجام می‌شود.

وی گفت: در موضوع انتقال آب نیز باید فکری شود، سدهایی که توسط وزارت نیرو در دست ساخت است، باید به سرانجام برسد که در 2 سال اخیر با دستور مقام معظم رهبری بودجه کافی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: از آنجا که منطقه خشک است، باید تمام اقدامات در کنار یکدیگر انجام شود تا مشکلات موجود در حوزه آب حل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.