تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با ۱۲۰۰ تن از سرکشیکان حرم مطهر رضوی، با اشاره به این مطلب که آستان قدس رضوی مدرسه بزرگ انسان سازی است که در آن معلم حضرت رضا(ع) و متعلم زائران هستند، گفت: در این مدرسه، خدام رضوی جلوه تعلیم دیدگان و پرورش یافتگان در محضر امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) هستند، بنابراین اخلاق، ۱۳۹۵/۶/۸ دوشنبه رفتار، کردار و گفتارشان باید تجلی اندیشه و سیره رضوی باشد.

  رفتار خادمان باید تجلی سیره و اندیشه رضوی باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این دیدار که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت گرامیداشت زائران در بارگاه منور رضوی، ابراز کرد: کوچکترین قصور در گرامیداشت زائران رضوی جایز نیست، این زائران که از جانب ملائک مقرب الهی گرامی داشته می‌شوند، از سوی خدام نیز باید به بهترین نحو مورد ارج، اکرام و احترام قرار گیرند تا زیارتی خاطره انگیز و سرشار از آرامش داشته باشند.
وی سخن، رفتار و عمل خادمان رضوی را مورد استناد مردم خواند و افزود: هویت خادمی مهمترین و اصلی ترین شأن برای خدام رضوی است، این هویت تنها منحصر به حرم مطهر نمی‌شود، بلکه در تمام شئون زندگی خادم باید جاری و ساری باشد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این مطلب که خدام رضوی نیز باید همچون حضرت رضا(علیه السلام) منشاء آرامش برای زائران باشند، تصریح کرد: هر اقدامی در بارگاه مطهر رضوی باید در راستای افزایش آسایش و رضایت زائران باشد و از هر پروژه‌ای که این موضوع را تحت تاثیر قرار دهد، تا حد امکان باید پرهیز کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حفظ امنیت در حرم مطهر اشاره و اضافه کرد: همان گونه که دلدادگان زیادی به این بارگاه توجه دارند، خبیثان و معاندانی نیز هستند که از سر بغض و حسد به این فضای الهی می‌نگرند، بنابراین نظارت و بازرسی در بدو ورود، امری لازم و ضروری است، که البته باید توام با احترام و حفظ کرامت زائران باشد.
وی ضمن دعوت همگان به امر به معروف و نهی از منکر در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: فضای نورانی و معنوی حرم باید حفظ شود و همگان در برابر صیانت از این روحانیت مسئول هستند، اما در این امر نیز نباید از ادب و احترام عدول کرد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، بر لزوم حفظ نظم در حرم مطهر رضوی تاکید کرد و گفت: خدام باید با قوت، اقتدار و جدیت به انجام وظایف محوله خود بپردازند، خدام رضوی ضمن حفظ اقتدار در حفظ نظم حرم، احترام، نرم خویی، ادب و اخلاق را سرلوحه کار خود دارند.
وی از تشکیل مرکز امور خدام و خادمان در آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: پیشتر معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آستان قدس رضوی ضمن انجام وظیفه رسیدگی به امور کارمندان، وظیفه رسیدگی به امور خادمان را نیز برعهده داشت که این امر به سبب وجود تفاوت‌های اساسی در ماهیت خدمت خدام با کارمندان، به مرکز امور خدام و خادمین محول شد که زیر نظر قائم مقام تولیت اداره خواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود زیارت بارگاه مطهر رضوی را یک سفر الی الله و روحانی برای کسب کرامت دانست و گفت: زیارت، جایگاه تزکیه نفس و محل رنگ گرفتن زائر از مزور برای سیر الی الله است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با بیان این مطلب که در احادیث نقل شده است: هرکس امام رضا(علیه‌السلام) را زیارت کند، مانند آن است که خداوند را در عرش زیارت کرده باشد، خاطرنشان کرد: حرم مطهر رضوی جایگاه نزول ملائک و ملجاء و پناهگاهی برای انسان‌هاست، که در آن اضطراب‌های روحی، اخلاقی و فکری زائران به آرامش تبدیل می‌شود.
شایان ذکر است در ابتدای این دیدار سید خلیل منبتی؛ معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی به ارائه گزارش عملکرد این معاونت پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.