قدس ‌آنلاین / ساری / حسین احمدی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نیاز استان به ۲هزار تخت بیمارستانی خبر داد.

نیاز مازندران به ۲ هزار تخت بیمارستانی

دکتر قاسم جان ‌بابایی ضریب اشغال تخت در مراکز درمانی دولتی استان را صد درصد اعلام نمود و افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، میزان مراجعات به مراکز دولتی افزایش پیدا کرد وهمین موضوع موجب شد که در برخی از مراکز درمانی با کمبود تخت مواجه شویم.

وی با اعلام اینکه در اورژانس‌های بیمارستانی تا حدودی دچار مشکل هستیم، اضافه نمود: احداث اورژانس‌های بیمارستانی در دستور کار قرار دارد و برای اورژانس پیش ‌بیمارستانی اقداماتی در دست اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه پیگیری برای ایجاد مجتمع‌های درمانی در برنامه قرار دارد، گفت: احداث این مجتمع ها در بسیاری از مراکز درمانی کشورها در حال اجراست و در مازندران هم باید به سمت ایجاد مجتمع‌های درمانی گام برداریم.

دکتر جان ‌بابایی با اشاره به اقدامات درمانی انجام شده در حوزه سلامت کشور بعد از انقلاب، تصریح کرد: شاخص امید به زندگی در کشور به 80 سال رسید و میانگین عمر در کشور بعد از انقلاب، 25 سال افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش مرگ و میر کودکان در کشور به دلیل کنترل بیماری‌های واگیر هستیم، اضافه نمود: به لحاظ هزینه درمانی دولت اقدامات مناسبی در طرح تحول سلامت انجام داد و هزینه بیماران صعب‌العلاج نیز کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در حوزه بهداشت نیز اقداماتی مناسبی انجام شد، گفت: احداث 150 خانه بهداشت در استان یکی از کارکردهای دانشگاه در زمینه پیشگیری بیماری‌ها غیرواگیر است که با احداث این خانه‌های بهداشت به افراد مستعد به دیابت و فشار خون که از بیماری خود در مناطق روستایی بی‌ خبر بودند آگاهی لازم داده شد.

دکتر جان ‌بابایی هدف از اجرای طرح‌های بهداشتی درمانی را فعالیت موثر در حوزه پیشگیری عنوان کرد و افزود: بعد از مساله هزینه در درمان و امکان دسترسی، بحث آموزش باید جدی گرفته شود چراکه بخشی از کارکردهای حوزه بهداشت و درمان، توجه به مساله آموزش و پیشگیری ست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.