قدس آنلاین-شهرکرد- هومن نجاتی: ایجاد نشاط و علاقه به فرهنگ، ادب و هنر درمیان کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های کانون در برگزاری این کارگاهها محسوب می شود.

برگزاری کارگاههای شاهنامه خوانی در کانون فرخشهر

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل کانون استان با تاکید بر پاس داشت ادبیات کهن کشورمان به منزله ی میراث ملی و فرهنگی اشاعه و ترویج این متون در میان کودکان و نوجوانان استان را از جمله برنامه های زیر بنایی کانون در حوزه ی ادب و فرهنگ عنوان کرد.

فرزاد رحیمی با اشاره به اینکه مراحل آشنایی کودکان و نوجوانان با داستانهای اساطیری در چند بخش انجام میگیری افزود: در ابتدا کودکان و نوجوانان از طریق قصه گویی با داستانها آشنا می شوند.

رحیمی افزود: ارائه ی بازنویسی هایی از شاهنامه که نثری روان و ساده دارد، انتخاب روایت های کوتاه، ساده و قابل فهم را پیش از داستان های بلندتر، اجرای نمایش خلاق و تهیه ی، نقاشی و کلاژ از صحنه های داستان یا فضا سازی و مجسمه سازی از شخصیت ها با گل سفال، برای کودکان و نو جوانان، نمایش فیلم از کار نقالان و پرده خوانان شاهنامه  را از جمله مراحلی که در روند آشنایی این قشر با داستاهنای شاهنامه انجام می گیرد دانست.

مدیر کل کانون با عنوان اینکه قصه گویی همراه با شادی و لذت به همراه تاکید بر متن داستان از اهداف برگزاری این کارگاهها است گفت: ایجاد نشاط و علاقه به فرهنگ، ادب و هنر درمیان کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های کانون در برگزاری این کارگاهها محسوب می شود.

وی در این خصوص افزود این کارگاهها در سه بخش شاهنامه ( کهن، میانی و تاریخی) به ویژه در بخش کهن که اساطیری است، به امر آموزش غیر مستقیم می پردازند.

رحیمی با بیان اینکه این کارگاهها با استقبال خوب خانواده های اعضا مواجه شده اند افزود: این کارگاهها در روزهای یکشنبه  با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده های آنان با تدریس سید مهرداد افضلی در مرکز فرهنگی هنری فرخ شهر انجام میگیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.