وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه ای اعلام کرد استفاده یک خبرگزاری از تیتر «محرمانه بودن رقم بدهی های دولت» به نقل از نشست خبری امروز معاون امور اقتصادی این وزارتخانه ناشی از برداشت اشتباه بوده است.

 توضیح وزارت اقتصاد درباره خبر محرمانه بودن رقم بدهی های دولت

به گزارش قدس آنلاين به نقل از تسنيم، در پی انتشار خبر مربوط به نشست مطبوعاتی معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از سوی خبرگزاری فارس با تیتر «محرمانه بودن رقم بدهی های دولت»، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه در اطلاعیه ای توضیحاتی ارایه کرد.
آنچه «سیدحسین میرشجاعیان حسینی» معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین آمار بدهی های دولت عنوان کرد به این صورت بود: آخرین رقم بدهی دولت به واسطه تغییرات مداوم و تکمیل نشدن حسابرسی محرمانه است.
این اطلاعیه افزود: واضح است که منظور وی (میرشجاعیان حسینی) محرمانه بودن آمار بدهی های دولت نبوده و نیست و به یقین پس از نهایی شدن آخرین گزارش، همانند گذشته این آمار به طور رسمی اعلام می شود.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: شفاف سازی میزان بدهی های دولت اقدامی است که در دولت یازدهم برای نخستین بار انجام شد و بر تکمیل این فرایند نیز اهتمام وجود دارد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی از رسانه ها خواست «با دقت نظر و حساسیت بیشتری در زمینه اطلاع رسانی مسائل اقتصادی عمل کرده و از شبهه آفرینی سهوی بپرهیزند».
به گزارش ایرنا، حسین میرشجاعیان حسینی در نشست خبری امروز به مناسبت هفته دولت گفت: هر چند رقم کنونی بدهی دولت محرمانه است اما آخرین بار وزیر امور اقتصادی و دارایی آبان ماه پارسال مبلغ آن را سه هزار و 800 تریلیون ریال اعلام کرد که نیمی از آن مربوط به بدهی های دولت و نیمی دیگر بدهی های شرکت های دولتی است.
به گفته وی، دولت همه بدهی بانک ها را به دلیل نرخ سودی که به آن اضافه شده است و همچنین جریمه دیرکرد، قبول ندارد و میزان بدهی را منوط به گزارش سازمان حسابرسی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.