قدس آنلاین: بحران آب در استان جدی است و رسانه استانی نسبت به این مهم منفعل نیست.

توسعه تولیدات تلویزیونی و رادیویی خراسان رضوی در خصوص آب با مشارکت مسئولان آبفای استان
به گزارش قدس آنلاین،  مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی در دیدار با رئوسای هیات مدیره شرکت آب منطقه ای و شرکت آبفای خراسان رضوی در صدا و سیمای استانی افزود : رویکرد رسانی استانی به ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب با توجه به اینکه جمعیت استان رو به فزونی است جدی وکاربردی است.
نصرپور از مصرف نادرست در استان به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی یاد و تاکید کرد : ارتقای سطح دانش عمومی نسبت به این معضل و همچنین نقش آب در تولید فرآورده ای غذایی بین لایه های سنی جامعه از جمع زنان ، کودکان ، و نوجوانان مد نظر برنامه سازان صداوسیمای خراسان رضوی است که در قالب انیمیشن ، فیلم ، مستند و سریال متبلور می شود.
وی ارائه تولیدات تاثیرگذار و قوی از رسانه استانی را منوط به همکاری و مشارکت مسئولان آبفای استان دانست و گفت : بدون شک نقش بی بدیل رسانه استانی از بستر این همکاری جامع تر محقق می شود.
 ایجاد اتاق فکر مشترک ، معرفی خانواده های کم مصرف  به عنوان  الگو به صدا وسیما و همچنین معرفی کارشناسان حوزه آب و فاضلاب برای حضور در برنامه ها و اطلاع رسانی از زبان ایشان هم موردتاکید مدیرکل رسانه استانی بود. رئیس هیات مدیره و مدیره عامل شرکت آبفای استان  با تشکر از مساعدت و همراهی صدا وسیما تا کنون گفت:  مهمترین راهکار مدیریت آب در استان، مدیریت مصرف از طریق فرهنگ سازی رسانه ای است لذا از مشارکت درتولید محصولات رسانه ای استقبال  می کنیم .
اسماعیلیان  متوسط مصرف هر شهروند در شبانه روز درکشور را از 140 تا 150 مترمکعب ودر استان حدود 126 متر مکعب عنوان کرد و با ابراز رضایتمندی نسبی از مصرف بهینه آب دراستان تاکید کرد: منابع زیر زمینی در استان افت شدیدی داشته اند لذا جلوگیری ازاین روند وتشدید بحران همکاری عمومی را می طلبد.
جعفری رئیس هیات مدیره ومدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نیز گفت : متاسفانه از نظر افت سطح زیر زمینی آب در کشور مقام نخست را داریم و اکنون با یک میلیارد و یکصد وهفتاد میلیون متر مکعب کسری سفره آب زیر زمینی مواجه هستیم وی بیشترین مشکل را معطوف به اضافه برداشت ناشی از از چاههای مجاز( بیش از میزان برداشت در پروانه کار آنان ) اعلام کرد و افزود: در صورت ادامه این روند بحران آب در استان تشدید خواهد شد.
در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری در تولیدات تلویزیونی و رادیویی به امضای طرفین رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.