تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با برگزیدگان جایزه جهانی گوهرشاد، گفت: نقش زنان فرهیخته مسلمان در بیداری اسلامی بی‌بدیل است.

نقش زنان فرهیخته مسلمان در بیداری اسلامی بی‌بدیل است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با برگزیدگان نخستین جایزه بین‌المللی گوهرشاد، با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مادی و معنوی کشورهای اسلامی ابراز کرد: امروز اسرائیل و نظام سلطه از هیچ تلاشی برای عقب‌ماندگی جوامع اسلامی فروگذار نیستند وداعش، این گروه افراطی و جاهل، یقیناً دست‌نشانده صهیونیسم برای تضعیف ارتش‌های اسلامی کشورهای عراق و سوریه است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بابیان اینکه تنها راه مقابله با توطئه‌ها و هجمه دشمنان اسلام، بصیرت،‌ مقاومت، ایستادگی و جهاد است، تصریح کرد: امروز ظرفیت عظیم و سرمایه بزرگ جهان اسلام علما، مجاهدان و مؤمنانی هستند که در کشورهای اسلامی مختلف ازجمله بحرین، نیجریه، سوریه، یمن، عراق و ... فعالیت می‌کنند که متأسفانه دشمن نیز این موضوع را دریافته و به‌شدت آن‌ها را مورد هجوم قرار داده است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این مطلب که نقش زنان فرهیخته مسلمان در بیداری اسلامی، بی‌بدیل و حائز اهمیت است، ابراز کرد: بسیاری از ایستادگی‌ها و مقاومت‌های مجاهدان اسلامی، نتیجه حمایت‌ها، تشویق‌ها و توصیه‌های مادران، همسران و خواهران مؤمن و نیکوکار آن‌هاست.
وی بیداری اسلامی را سرآغازی برای بیداری جهان خواند و بابیان اینکه وعده خداوند پیروزی مؤمنان و خاری ظالمان و مستکبران است، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که امروز در جهان به وقوع پیوسته، نابود شدنی نیست و استکبار باوجود تلاش‌ها و توطئه‌های فراوان، نخواهد توانست آن را خاموش کند؛ زیرا اراده پروردگار متعال بر این نیست که حق نابود و خاموش شود.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم افزایش مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: اسلام می‌خواهد که رشد فکری، علمی، اجتماعی و سیاسی و بالاتر از همه رشد معنوی زنان، به حد متعالی برسد و همه‌ تعالیم اسلام در این راستا و بر همین اساس است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اظهار امیدواری برای اینکه جایزه جهانی گوهرشاد عاملی برای اشاعه هر چه بیشتر نیکی و حسنه در میان بانوان مسلمان جهان شود، بیان کرد: معرفی بانوان فرهیخته، نیکوکار و واقف مسلمان به جهانیان نشان خواهد داد که زنان مسلمان در عرصه‌های گوناگون علمی، اجتماعی و سیاسی حضور پررنگ و تأثیرگذار دارند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی در پایان جایزه گوهرشاد را مسئولیت آفرین معرفی و اظهار کرد: امروز این جایزه مسئولیت شما را برای برداشتن گام‌های استوارتر و مؤثرتر در راه خیر سنگین‌ می‌‎کند و شما برگزیدگان باید در کنار استمرار اقدامات خیرخواهانه گذشته، در راستای تربیت نیکوکاران و خیر پروری نیز تلاش کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.