۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 418631

در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی اخیرا این سئوال را مطرح کرده "آیا به مسکن مهر بی توجهی شده است" که طی سه سال اخیر وزارت راه و شهرسازی نتوانسته به تعهدات خود در این طرح عمل کند و معضل پروژه‌های مشکل‌دار را حل کند.

 سوال عجیبی که معاون آخوندی پرسید

به گزارش قدس آنلاين به نقل از خبرگذاری دانشجو، معاون وزیر راه و شهرسازی در پنجمین روز هفته دولت با حضور در پردیس 1134 واحد مسکن مهر این شهر افتتاح کرد آنهم در غیاب وزیر راه و شهرسازی. محسن نریمان در حاشیه این مراسم با بیان این‌که مسکن مهر شهرهای جدید ایران به جز پردیس تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، گفت:  حدود 100 هزار مسکن مهر در شهر پردیس در حال ساخت است که در این واحدها حدود 400 هزار نفر اسکان خواهند یافت و برنامه ما این است که به صورت ماهانه افتتاح مسکن مهر را در شهرهای جدید داشته باشیم.

وی در خصوص عدم حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح واحدهای مسکن مهر افزود:  آقای آخوندی به مناسبت هفته دولت امروز مهمان داشت ضمن آن‌که امروز جلسه هیئت دولت را نیز داریم که وزیر راه و شهرسازی باید در آن حضور یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یک روز بعد یعنی در هفتمین روز هفته دولت به جنوب غربی پایتخت رفت تا تعدادی از واحدهای مسکن مهر پرند را افتتاح کند. نریمان در حاشیه افتتاح 8390 مسکن مهر این شهر اظهار کرد:‌  ساخت مدرسه، بیمارستان و سایر خدمات روبنایی به عهده وزارت راه و شهرسازی نبوده است، اما خود را در مقابل مردم مسئول می دانیم و در کنار وزراتخانه ها و ارگانهای مرتبط قرار گرفتیم و با تعامل و همکاری به مردم خدمات را ارائه کردیم به نحوی که در شهر جدید پرند با ساخت 21 مدرسه در ظرف کمتر از 18 ماه از نیاز مردم در این شهر در خصوص مدارس پیشی گرفتیم.

وی با تاکید بربحث هویت بخشی در همه شهرهای جدید، گفت: نیاز به ایجاد مجموعه‌های فرهنگی، آموزشی و مذهبی بسیار محسوس است که بهترین حالت برای پیشبرد این هدف مشارکت با بخش خصوصی خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد واحدهای افتتاح شده مسکن مهر در دولت تدبیر و امید این سئوال را مطرح کرد "که آیا به مسکن مهر بی توجهی شده است؟"

بی شک تنها متقاضیان مسکن مهر هستند که صلاحیت پاسخ به این پرسش را دارند نه مسئولان و مدیرانی که مخاطب معاون وزیر راه و شهرسازی بودند.  متاسفانه اکثر مسئولان دولت یازدهم نمی‌خواهند با مردم به صورت مستقیم مواجه‌ای داشته باشند؛ هنوز وزیر راه و شهرسازی نمی‌خواهد با متقاضیان مسکن مهر روبرو شود که شاید مهم‌ترین دلیل آن عدم پایبندی به تعهدات و انتقادات بی سابقه از طرح مسکن مهر باشد.

این‌که هنوز وزارت راه و شهرسازی به عنوان مثال نتوانسته مشکل پروژه‌های هسا را در طرح مسکن مهر سراسر کشور برطرف کند، اما در عین حال مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از مدیران زیردست خود سئوال چند سطر بالا را می‌پرسد جای تعجب دارد.

نریمان زمستان 92 در اولین نشست خبری خود در خصوص زمزمه‌های افزایس قیمت مسکن مهر با قاطعیت تمام اعلام کرد:« انبوه‌سازان به دلیل اینکه آدم‌های آگاهی هستند حتی افراد دیگر از آنها الگو می‌گیرند با چشم باز قراردادها را خواندند و آن را امضا کردند و متعهد هستند که این قراردادها را اجرا کنند.مدت زیادی از امضای این قراردادها نمی‌گذرد، این قراردادها سال گذشته امضا شد در زمانی که دلار به 4 هزار تومان تنه زده بود، بنابراین آنها نمی‌توانند بگویند با تورم آنچنانی روبرو هستیم چرا که می‌دانستند با تورم‌هایی مواجه خواهند شد. در یک نگاه اصولی و مقرراتی پیمانکاران متعهدند به این قراردادها پایبند بوده و باید پاسخگو باشند، طبق قانون نیز با آنها برخورد خواهد شد. بعضی از قراردادها مقداری برای پیمانکاران سر به سر است که حاشیه سود کمی را نسبت به سایر قراردادها نصیب پیمانکاران می‌کند اما با این حال پیمانکاران پذیرفتند با حاشیه سود کمتر چراغ شرکت‌هایشان روشن بماند.

این در حالی بود که کمتر از دو هفته بعد وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر را برای اجرا ابلاغ کرد!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.