۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 418641

عربستان سعودی با بهانه تأمین امینت موسم حج و اعطای مسئولیت ساخت دستبندهای الکترونیکی را به یک شرکت انگلیسی مرتبط با صهیونیست ها واگذار و امکان جاسوسی اسرائیل از حجاج را فراهم کرد.

امکان جاسوسی اسرائیل از حجاج

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، عربستان سعودی مسئولیت ساخت دستبندهای الکترونیکی که حجاج باید هنگام ورود به فرودگاه در عربستان تا هنگام سوار شدن بر هواپیمای بازگشت، با خود به همراه داشته باشند را به شرکت انگلیسی "جی 4 اس" محول کرده است.

این دستبندها به فناوری "جی پی اس" مجهز هستند و دستگاه های اطلاعاتی بیگانه دارای روابط استراتژیک با عربستان، با استفاده از آن می توانند، مکان حضور هر کدام از حجاج در هر زمانی که باشد را رصد کنند.

گفتنی است که شرکت "جی 4 اس" یک شرکت انگلیسی اسرائیلی است و زیرشاخه های مختلفی در شهرهای عربستان مانند جده، طائف و ریاض دارد. در صورت وقوع هرگونه حادثه، اتاق عملیات امنیت دستگاه اطلاعات عربستان که ناظر بر دستبندهای الکترونیکی است، باید اطلاعات لازم را از این شرکت دریافت کند.

اقدام عربستان سعودی در تحویل امنیت حرمین شریفین به این شرکت صهیونیستی در سال های گذشته نیز واکنش شدید علمای اسلام را برانگیخته بود. اسناد فاش شده ای وجود دارند که نشان می دهند عربستان سعودی، پیش از این نیز برای تأمین امنیت مرزهای جنوبی و مقابله با انصارالله یمن، قراردادهایی را با این شرکت منعقد کرده است.

شرکت "جی4 اس" تنها شرکت مجهز به سیستم امنیت الکترونیکی برای پلیس رژیم اشغالگر صهیوینستی است.

کمیته ملی تحریم رژیم صهیونیستی و لغو سرمایه گذاری ها در آن، از پادشاه عربستان و مقامات سعودی خواسته است تا همکاری با این شرکت صهیونیستی که مسئولیت تأمین امنیت حج برای دومین سال متوالی را برعهده دارد، متوقف کند. این شرکت همچنین در دیگر کشورهای عربی فعالیت دارد.

"شیخ عکرمه صبری" -خطیب مسجد الاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی- گفت: "وجود این شرکت اسرائیلی در موسم حج، موجب خوش نامی آن و تقویت مواضع رژیم صهیونیستی و نفوذ به جامعه عربی و اسلامی می شود."

وی تأکید کرد: "شرکتی که زندان های اسرائیل را تأسیس کرده، حق ندارد به حجاج بیت الله الحرام خدمات ارائه دهد. از شرکت های سعودی می خواهیم تا قراردادهای خود با شرکت "جی 4 اس" را لغو کنند؛ چرا که این قراردادها مخالف دین و غیر انسانی است."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.