معاون وزیر خارجه آمریکا که به بیروت سفر کرده، در دیدار با وزیر خارجه لبنان درباره مسائلی از قبیل «خلاء ریاست جمهوری در لبنان» بحث و رایزنی کرده است.

مذاکرات معاون جان کری در بیروت درباره «ریاست جمهوری لبنان»/نمی توانیم راه حلی برای انتخاب رئیس جمهوری لبنان ارائه کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در سفری دو روزه به بیروت رفته و دیدارهایش با مقامات لبنانی را آغاز کرده است.

«توماس شانون» در بدو ورود به بیروت، با «جبران باسیل»  وزیر خارجه لبنان دیدار کرد؛ دیداری که در آن درباره موضوعات مختلفی از جمله انتخابات برای تعیین ریاست جمهوری لبنان گفتگو کردند.

به گزارش ال‌بی‌سی‌، معاون جان کری گفته که او در این دیدار درباره موضوعات مختلف داخلی و بین‌المللی با وزیر خارجه لبنان صحبت کرده است.

از جمله محورهای مورد بحث در این نشست، موضوع بن بست ایجاد شده بین گروه‌های سیاسی برای انتخاب رئیس‌جمهور لبنان بوده است.

لبنان بیش از دو سال است که رئیس‌جمهور ندارد و تا کنون پارلمان برای حل این موضوع دهها بار جلسه تشکیل داده اما بی‌فایده بوده است.

 از 25 ماه مه 2014 تاکنون، با رفتن «میشل سلیمان» رئیس جمهور سابق از کاخ ریاست جمهوری (بعبدا)، درهای این کاخ بسته مانده است.

دخالت برخی کشورها از قبیل عربستان سعودی در امور داخلی لبنان به ویژه انتخاب ریاست جمهوری، تا آنجا پیش رفته که صدای اعتراض لبنانی‌ها را درآورده است.

 نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان از مداخله عربستان انتقاد کرده بود. شیخ نبیل قاووق گفت: موضع عربستان در مخالفت با نامزدی میشل عون برای ریاست جمهوری کشور، بحران داخلی لبنان را افزایش داده است.

حالا معاون وزیر خارجه در بیروت تاکید کرده هدف از سفرش، بهبود روابط آمریکا و لبنان و تاکید بر حمایت جامعه بین‌المللی از لبنانی‌ها است.

او همچنین مدعی شده که «کشورش در مسائل داخلی از قبیل خلاء ریاست جمهوری دخالت نخواهد کرد چرا که چینن مشکلاتی باید توسط مردم و نهادهای لبنانی حل و فصل شود».

ادعای معاون کری در خصوص بهبود روابط آمریکا با لبنان در حالی است که واشنگتن از چندی قبل، به بهانه مقابله با حزب‌الله لبنان، نهادها  موسسات مختلف لبنانی را تحت تحریم‌های شدید قرار داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.