بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی رویترز، دونالد ترامپ با جبران عقب ماندگی خود توانست با یک درصد اختلاف از هیلاری کلینتون پیشی بگیرد.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا/ ترامپ از کلینتون پیشی گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، نتایج این نظرسنجی روز 12 شهریور منتشر شد و بر اساس آن 40 درصد رای دهندگان احتمالی به ترامپ و 39 درصد آنان به کلینتون رای می دهند. نظرسنجی پیشین رویترز نشان می داد که کلینتون 8 درصد از رقیب جمهوریخواه خود پیش بود.

در هفته گذشته جمهوریخواهان بیشتری از ترامپ حمایت کرده و تعداد آنان به 78 درصد رسید. با این حال ترامپ هنوز از میت رامنی که در انتخابات سال 2012 حمایت 85 درصد جمهوریخواهان را کسب کرده بود عقب است.
این نظرسنجی را موسسه افکار سنجی ایپسوس به سفارش رویترز به صورت اینترنتی انجام داده دارای جامعه آماری آن 1804 رای دهنده احتمالی 50 ایالت آمریکا است . با توجه به حاشیه خطای 3 درصدی این نظرسنجی، اختلاف یک درصدی دو نامزد به تساوی تعبیر می شود.
در هفته های اخیر کلینتون هدف انتقادهای گسترده ای در مورد نحوه نگهداری اطلاعات طبقه بندی شده در زمان وزارت امور خارجه و همچنین کمک هایی که در آن دوران به بنیاد خیریه خانواده کلینتون شده بود قرار گرفت. علاوه بر این، کلینتون به اندازه ترامپ فعالیت انتخاباتی نداشت.
از سوی دیگر ترامپ در کادر مدیریتی ستاد خود تغییرات اساسی ایجاد و عزم خود را جزم کرد تا رای سیاهپوستان و دیگر اقلیتها را جذب کند. او به تازگی اعلام کرده که در قیاس با کلینتون رئیس جمهور بهتری برای سیاهان خواهد بود و در راستای جلب حمایت مهاجران مکزیکی با پذیرش دعوت رئیس جمهوری مکزیک ساعاتی با او دیدار کرد. باید دید این اقدام ها سودی برای ترامپ خواهند داشت یا خیر.
نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد در حالیکه هواداران جمهوریخواه ترامپ رو به افزایش هستند، تعداد رای دهندگان احتمالی ای که دید منفی نسبت به کلینتون دارند اوج گرفت و از ترامپ 54 درصدی پیش افتاد و به 57 درصد رسید که در یک ماه اخیر سابقه نداشته است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز 8 نوامبر 2016( 18 آبان 95) برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.