قدس آنلاین - بیرجند: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارات مربوط به مدیریت بحران در اختیار سازمان برنامه و بودجه است گفت: مسئولان پیگیریهای لازم را صورت دهند تا در برنامه ششم توسعه کشور این اعتبارات در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

اعتبارات مدیریت بحران دراختیار وزارت کشور قرارگیرد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، سیدعلی اکبر پرویزی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه ناهماهنگی بین مدیران و دستگاه های اجرایی ذی‌ربط است از این رو برگزاری دوره‌های آموزشی و شرکت مدیران در این دوره‌ها نقش مهمی در کاهش خسارات ناشی از بحران دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارات مربوط به مدیریت بحران در اختیار سازمان برنامه و بودجه است گفت: این در حالی است که متولی اصلی رسیدگی به بحران ها و حوادث مشابه وزارت کشور است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: می‌طلبد مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیریهای لازم را صورت دهند تا در برنامه ششم توسعه کشور این اعتبارات در اختیار وزارت کشور به عنوان متولی رسیدگی به این امور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نبود اعتبار در زمان وقوع بحران رسیدگی به مشکلات را دوچندان کرده است گفت: مسئولان ذی‌ربط به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا حداقل بخشی از اعتبارات ماده 10 و 12 سازمان مدیریت بحران کشور به صورت تنخواه در اختیار استاندار به عنوان متولی اصلی رسیدگی به حوادث غیر مترقبه قرار گیرد.

پرویزی به اخذ طولانی جذب اعتبار از سازمان برنامه و بودجه در زمان وقوع حوادث اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه نمی‌توان منتظر ابلاغ و تخصیص اعتبار از مرکز لازم است تا اقدامات فوری در این زمینه برای حل این مشکل در کوتاه مدت به انجام برسد.

استاندار خراسان جنوبی به برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: قطعاً برگزاری این دوره‌ها می‌تواند ضمن ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به آشنا شدن مدیران به روشهای نوین برخورد و مقابله با حوادث کمک کند.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی به خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر این امر بسیاری از کشاورزان و دامداران استان را با مشکلات جدی مواجه ساخته است از این رو استفاده از روش های نوین آبیاری ، لایروبی قنوات و بهسازی چشمه سارها باید به عنوان یک دستور کار مهم در اولویت قرار گیرد.

پرویزی به افت شدید منابع آبی استان اشاره کرد و گفت: مسئولان ذی‌ربط در مرکز باید منابع اعتباری در خصوص پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی در این زمینه به خراسان جنوبی تخصیص دهند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این زمینه مکاتبات و پیگیریهای زیادی به انجام رسیده است گفت: مهم‌ترین راه و مسیر برای رفع این مشکل واگذاری اعتبارات به وزارت کشور و تفویض اختیار به استانداران به منظور هزینه کرد این اعتبارات در زمان وقوع بحران در استانها است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.