"غفلت از امنیت‌ملی زیان‌های عظیمی خواهد داشت و جان و مال مردم و سرمایه کشور را به باد خواهد داد."

 غفلت از امنیت‌ملی !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی با عنوان " غفلت از امنیت ملی" آورده است:

غفلت از امنیت ملی زیان‌های عظیمی خواهد داشت و جان و مال مردم و سرمایه کشور را به باد خواهد داد. امروز قدرت دفاعی کشور به یمن هوشمندی رهبر معظم انقلاب و هدایت‌های معظم له، لرزه بر اندام دشمن انداخته و آنها را از تعرض به خاک جمهوری اسلامی بازداشته است.

مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند ملی فرمودند: «دشمن حق دفاع برای ملت ما قائل نیست.» درک این مفهوم در مذاکرات هسته‌ای و شگردهای دیپلماتیک ما باید ظهور پیدا می‌کرد. شش کشور جهان به ویژه آمریکا خطاب به ملت ما می‌گویند: ما برای حفظ امنیت خود بر انبوهی از سلاح‌های هسته‌ای تکیه زدیم و حتی برای ترساندن مردم جهان در جنگ جهانی دوم عملاً در حمله به هیروشیما و ناکازاکی آن را به کار بردیم. اما هیچ دولت دیگری حق ندارد برای دفاع از خود به سلاح هسته‌ای تکیه کند!

آمریکایی‌ها شدیدترین تحریم‌های ظالمانه را علیه کره شمالی اعمال می‌کنند، چرا که در دکترین دفاعی آنها سلاح هسته‌ای همان جایگاه را دارد که در دکترین تهاجمی آمریکا دارد!
ما چون بمب نمی‌خواستیم بسازیم تن به مذاکره دادیم. آنها حالا که به اهداف خود رسیده‌اند می‌گویند در محدود کردن سلاح‌های موشکی همان مسیر را طی کنید. آنها قطعنامه های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی را تجمیع کردند و تحریم‌ها را از مسائل هسته‌ای به مسائل موشکی تسری دادند و این چیزی جز محصول غفلت دیپلماتیک دولت یازدهم نبود.

چند روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و متخصصان وزارت دفاع فرمودند؛ «توان دفاعی و تهاجمی را افزایش دهید تا زورگویان احساس تهدید کنند. با مذاکره نمی‌توان با آمریکا به تفاهم رسید.» این درک درست از فرصت‌ها و تهدیدهایی است که امنیت کشور با آن روبه روست.

دولت موقت در ابتدای انقلاب در حالی که گرگ‌های جهان و شغال‌های منطقه‌ای برای دریدن ملت ایران دندان تیز می‌کردند، مدت سربازی را به 18 ماه تقلیل داد و در صدد پس دادن هواپیماهای پیشرفته «اف 16» به آمریکا برآمد. گویی  با سقوط شاه و ظهور انقلاب اسلامی، با قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای پسرخاله و دخترخاله شدیم و هیچ تهدیدی متوجه خاک ایران نیست!

در مدت کوتاهی کودتای نوژه رخ داد و پس از آن عراق به پشتیبانی آمریکا و لجستیک شوروی به ایران حمله کرد و 1200 کیلومترمربع از سرزمین الهی ما را در مدت کوتاهی تصرف کردند. ده ها هزار نفر به شهادت رسیدند، هزاران نفر به اسارت رفتند و صدها هزار مجروح جنگی زمینگیر شدند و شهرها و روستاهای فراوانی ویران شد و امکانات اقتصادی عظیمی از بین رفت.

اگر یک دهم این خسارات را صرف تجهیز نیروی نظامی و انتظامی می کردیم این هزینه روی دست ملت باقی نمی‌ماند. امروز دشمن به خوبی درک کرده است اگر تهاجم کند ضربه محکمی می‌خورد. توان نظامی ما امروز در سرزمین‌های اشغالی در جنگ 33 روزه و 55 روزه و... تست شده است. قدرت نظامی ما امروز در عراق و سوریه و یمن توسط یاران انقلاب در خط مقاومت حفظ شده است. حتی در دیپلماسی نظامی توانسته‌ایم روسیه را در یک رابطه راهبردی همراه دکترین نظامی خود در منطقه کنیم.

اگر این هوشمندی‌ها نبود امروز داعش برای شهرهای ایران والی تعیین می‌کرد و نوامیس ملت را برای جهاد نکاح به تاراج می‌برد و همین‌ها را که در ایران در آرزوی بازگشت آمریکا لحظه ‌شماری می‌کنند در صف سر بریدن‌ها و زنده‌سوزی‌ها و... قرار می‌داد. غفلت از امنیت ملی گاهی از روی بی‌اطلاعی برخی مسئولان می‌تواند خسارت‌های گذشته را تکرار کند.

آقای هاشمی رفسنجانی اخیراً در یک اظهار نظر عجیب، آن هم در آستانه گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس گفته است: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیار را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند.

نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و لذا دیگر آسیب‌پذیر نیستند. این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند. مطمئن هستم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند.» (1)

چندی پیش هم در یک اظهار نظر غیرمسئولانه، آقای هاشمی رفسنجانی گفته بود؛ «دنیای فردا دنیا گفتمان‌هاست نه موشک‌ها»! که با واکنش نخبگان سیاسی روبه رو شد. چرا ایشان از روی بی‌اطلاعی چنین نظری را می‌دهد؟ آلمان و ژاپن امروز تا ساخت بمب هسته‌ای فقط چند ساعت فاصله دارند که در موقع مقتضی حتماً این کار را خواهند کرد.

ژاپن با 41 میلیارد دلار بودجه دفاعی و آلمان با 7/36 میلیارد دلار هزینه دفاعی در ردیف‌های هشتم و نهم کشورهای جهانی قرار دارند. آنها کجا از داشتن نیروی نظامی و بودجه‌بندی و بودجه‌ریزی دفاعی محروم شدند؟ اگر محروم بودند پس این بودجه نجومی نظامی برای چیست؟

امروز آمریکا، چین، عربستان، روسیه، انگلیس، هند و فرانسه مقام‌های اول تا هفتم جهان به لحاظ بودجه نظامی را دارند و ژاپن و آلمان در ردیف‌های بعدی قرار می‌گیرند. اکنون حکام سعودی مثل سگ هار هر روز به ملت ما پارس می‌کنند. در بحرین و یمن، عراق و سوریه، جلادان تروریست آل سعود قصابی راه انداخته‌اند، هزاران نفر را سلاخی کرده‌اند و شهرها و روستاها را نابود و مردم را آواره کردند.

اخیراً با منافقین پیمان دوستی بستند تا راهی که صدام رفت همان را طی کنند. چه طور آقای هاشمی رفسنجانی این تهدیدها را نمی‌بیند و دور روز پس از تاکید مقام معظم رهبری در اهتمام به مسائل دفاعی کشور این حرفها را می‌زند؟

آقای هاشمی مفسر قرآن کریم است؛ او آیه 60 سوره انفال و آیه 102 سوره نساء را که خداوند به مومنین فرمان داده برای دفاع از خود آماده باشید، از بودجه دفاعی برای تهیه سلاح غفلت نکنید و هر چه در توان دارید برای مقابله با دشمن آماده کنید، چگونه معنا و تفسیر می‌کند؟ خوب است ایشان در تفسیری که خود نوشته یک بار دیگر این آیات را مرور کند.

آقای هاشمی در این گزاره در مقام اخبار می‌گوید: «اکنون این راه در ایران باز شده است.» کدام راه در ایران باز شده؟ بر اساس چه قرائتی ایشان این مطلب را می گوید؟ آیا خواب‌هایی که دشمن در برجام در محدود کردن فعالیت هسته‌ای و موشکی و... دیده‌اند تعبیر خواهد شد؟ آیا مسائلی که به عنوان خودتحریمی در پذیرش اف.آی.تی.اف دارد عملیاتی می‌شود، خبر از باز شدن این راه دشمن برای تعرض به امنیت ملی است؟ باید ملت هشیار باشد، مجلس و دولت به ویژه وزارت دفاع پاسخی برای این موضع ذلت‌بار پیدا کند.

این طور که آقای هاشمی رفسنجانی خبر می‌دهد در دوره اول دولت یازدهم کارهایی شده و قرار است در دور دوم، این حرکت تکمیل شود!

واقعا‌ً این سخنان از زبان کسی که در زمان امام (ره) در حقیقت از طرف امام، اختیارات تام داشت و در نقش فرمانده کل قوا عمل می‌کرد، تاسف‌بار و در آینده خسارت بار خواهد بود. اگر قرار باشد در مورد مقوله امنیت ملی و دفاعی، این طور فکر کنیم، فردا قطر و کویت هم تحریک می شوند به ایران حمله کنند!

پی‌نوشت:

1- سخنرانی هاشمی رفسنجانی در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش - همشهری آنلاین 20/5/95

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.