قدس آنلاین - کرمان : سردار سعید منتظرالمهدی در نخستین جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت استان کرمان اظهار داشت: افزایش جرم ارتباط نزدیکی با کاهش سرمایه‌های اجتماعی دارد.

برای ایجاد امنیت پایدار، ایجاد اعتماد و حضور مردم در این زمینه الزامی است

منتظرالمهدی شکل‌گیری و ساماندهی پلیس را به این شکل مربوط به 100 سال قبل دانست و  تصریح کرد: ناصرالدین شاه اولین کسی بود که برای اولین بار این ساماندهی را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه توجه به پدیده جرم و کج‌روی از نان شب هم واجب‌تر است گفت: تنها راهی که می‌توانیم از پدیده‌های اجتماعی پیشی بگیریم مداخله‌های پیشگیرانه و هوشمندانه است که نیازمند آموزش‌های آکادمیک است.

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه در دهه 70 و80 پلیس پیشگیری نبوده است تصریح کرد: فعالیت پلیس در آن زمان در زمینه مداخله و محافظت بوده است.

وی گفت: وجود بیش از 600 مرکز مشاوره در کلانتری‌های کشور و بیش از 40 مرکز مشاوره از جمله اقدامات نیروی انتظامی در زمینه نظم و امنیت است.

منتظرالمهدی با بیان اینکه ارجاع بیش از 400 هزار پرونده به این مراکز که هفتاد درصد آن منجر به مصالحه شدند بیان کرد: امنیت به شکل اجتماعی و عمومی وجود دارد.

وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی مبتنی بر هنجارها و رفتارهاست آنچه که مردم در بین خود قبول دارند و عموماً پلیس مداخله‌ای در آن ندارد

منتظرالمهدی در بُعد امنیت اجتماعی پلیس محور است بیان کرد: در دانشگاه‌های پلیس قبل از دروس نظامی، دروس فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه پلیس باید دستش باز باشد و ما می‌توانیم با کمک همدیگر و مردم امنیت را در جامعه جاری کنیم اظهار داشت:  شب گذشته در بازدید از سطح شهر کرمان  شاهد آرامش و امنیت در این شهر بودیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.