اعتراض ۵۰۰ نفری بازنشستگان پیش از موعد مقابل وزارت کار

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، نزدیک به 500 نفر از بازنشستگان پیش از موعد دستگاه‌های دولتی از ساعت 9 صبح امروز در مقابل وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی تجمع کرده‌اند.

یکی از این بازنشستگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این افراد از شرکت‌های مختلف دولتی مانند هلال‌احمر، مخابرات، بنیادشهید و چندین شرکت دیگر در مقابل این وزارتخانه تجمع کرده‌اند که علتش عدم دریافت حقوق حقه خودشان است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های 89 تا 91 اعلام شد کسانی که بیش از 25 سال سابقه خدمت دارند می‌توانند بازنشسته پیش از موعد شوند، گفت: بر این اساس دستگاه‌های دولتی که ما در آنها مشغول به کار بودیم حق بیمه ما را به طور کامل و به میزان 30 سال پرداخت کرده‌اند اما در هنگام بازنشستگی فقط حقوق 25 سال از خدمت ما را پرداخت می‌کنند.

یکی دیگر از این افراد با تاکید بر اینکه مجوزهای لازم از مجلس شورای اسلامی اخذ شده است، گفت: مجلس نهم مصوبه‌ای را در این زمینه داشت اما دولت این مصوبه را اجرا نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما به دیوان عالی عدالت کشوری شکایت کرده‌ایم که برخی از ما توانسته‌اند حقوق‌شان را دریافت کنند و برخی نیز نتوانسته‌اند به حقوق خود برسند.

این گزارش اضافه می‌کند در حال حاضر نیروی انتظامی در محل حضور دارد و این افراد با دست‌نوشته‌های همچون «قانون تشویقی دولت دهم در دولت یازدهم تنبیهی شد» مقابل این وزارتخانه تجمع کرده‌اند.

گزارش فارس در پایان خاطرنشان می‌کند: هیچ یک از مسئولان این وزارتخانه برای پاسخگویی به نزد این افراد نیامده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.