وزیر امور خارجه اتریش بر ایجاد روابط بهتر با روسیه تاکید کرده و همچنین عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را رد کرد.

مخالفت با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با روزنامه "استاندارد"، درباره طرح کشورش برای یک مشارکت ممتاز با ترکیه بر اساس منافع آنکارا و بروکسل و همکاری با این کشور خبر داده و عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را رد کرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که تحولات سال های اخیر به گونه ای بودند که نشان می داد ترکیه همواره از اروپا دورتر می شده نه نزدیک تر. از طرفی بعد از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ما به بحث ها در این باره نیاز داریم که حالا اتحادیه چگونه باید به راه خود ادامه دهد، طرح ما برای این وضعیت چیست و چگونه با مسئله گسترش اروپا باید برخورد کنیم. موضع من درباره کشورهای بالکان مشخص است، آن ها به یک چشم انداز اروپایی نیاز دارند. درباره ترکیه نیز این کشور به روابط خوب با اتحادیه اروپا نیاز دارد اما این راه نمی تواند عضویت در این اتحادیه باشد.

"کورس" در بخش دیگری از این گفتگو به روابط با روسیه پرداخته  و با تاکید بر اینکه این مهم است که ما مشترکا به عنوان اروپا  در این راستا متحد باشیم همچنین گفت: من به وزاریی در اتحادیه اروپا تعلق دارم که تحریم ها علیه روسیه را بیشتر با دید انتقادی می بیند. هدف نهایی باید ایجاد روابط بهتر با روسیه و ایفای نقش برای تنش زدایی در بحران اوکراین باشد. تحریم ها نباید به خودی خود یک هدف باشد.

وی در ادامه به مسئله مهاجرت ها به اروپا پرداخته و گفت: چند روزی است که دوباره انسان های زیادی به ایتالیا می آیند. شرایط بسیار متشنج است.

کورس همچنین گفت: ما هنوز از راه حل این بحران بسیار دور هستیم. حمایت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا هنوز وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.