قدس آنلاین: رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: ۲۸۰ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری خراسان فعال است که ۱۳۷ شرکت دانش بنیان، و ۱۴۳ شرکت فناور هستند.

۲۸۰ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری خراسان فعال است

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن علم‌الهدایی ظهر امروز در مراسم رونمایی از 4 طرح پارک علم و فناوری خراسان (دستگاه تصفیه روغن، دستگاه ناس 4، دستگاه فورانگیر سر چاه نفت و سامانه همیاب 24)، در رابطه با میزان بودجه  تخصیص یافته در جهت تجهیز شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی، اظهار داشت: تا این لحظه اعتباری نزدیک به 35 میلیارد تومان در حوزه تجهیز شرکت‌های دانش بنیان استان تحقق یافته است.

وی با باشاره به اینکه خراسان رضوی سومین استان فعال دانش بنیان کشور است، افزود: تهران، اصفهان و خراسان رضوی سه استان برتر کشور در این زمینه هستند و براساس معیارهای صندوق توسعه ملی استان‌ها در سه گروه فعال، نیمه فعال و راکد تقسیم می‌شوند که خراسان رضوی جزو استان‌های فعال کشور است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان درباره آمار شرکت‌های فعال در این مجموعه، خاطرنشان کرد: 280 شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری خراسان فعال است که 137 شرکت دانش بنیان، و 143 شرکت فناور هستند.

علم‌الهدایی گفت: در نشست اخیری که مسئولان پارک علم و فناوری خراسان با محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور داشتند وی اشاره کرد صنایعی که آرندی خود را با یک برنامه مشخص به سمت پارک‌های علم و فناوری بیاورند و مورد تأیید واقع شود، این سازمان 50 درصد هزینه‌ها را از طرف دولت پرداخت می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.