قدس آنلاین: رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی سومین استان پرحادثه کشور در تصادفات جاده‌ای در ۴ ماهه نخست سال ۹۵ بوده است.

خراسان رضوی سومین استان پرحادثه کشور در تصادفات جاده‌ای در ۴ ماهه نخست سال ۹۵

سرهنگ هادی امیدوار در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: خراسان رضوی سالانه پذیرای بیش از ۲۶ میلیون زائر است که مقصد ۹۵ درصد آنها مشهد است و ۲۶ درصد تلفات و ۴۰ درصد تصادفات استان نیز در مشهد بوده است..

وی از کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای استان در ایام نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: اقدامات صورت گرفته در قبل از تعطیلات نوروز امسال سبب این شد که خراسان رضوی رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای را داشت ۳۰ درصد کاهش تصافات و ۲۶ درصد هم کاهش تلفات را در ایام نوروز ۹۵ داشتیم و ۵ میلیون دستگاه خودرو با ۲۰ میلیون زائر از ابتدای سال تاکنون در جاده‌های استان تردد داشتند.

امیدوار بیان کرد: ۹۵ درصد تدابیر انتظامی محقق شد و میزان رشد شاخص‌های انتظامی در سطح کشور ۱۵ درصد بوده است که خراسان رضوی در این رابطه با رشدی ۲۶ درصدی ۱۱ درصد جلوتر از رشد کشوری است.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه خراسان رضوی سومین استان پرحادثه کشور در تصادفات جاده‌ای در ۴ ماهه نخست سال ۹۵ بوده است خاطرنشان کرد: ۱۰ استان فارس با ۴۹۰، تهران با ۴۱۵، خراسان رضوی با ۳۷۹، اصفهان با ۳۷۱، خوزستان با ۳۲۷، کرمان با ۲۸۹، سیستان و بلوچستان با ۲۵۱، آذربایجان شرقی با ۲۳۷، گیلان با ۲۱۳ و مازنداران با ۲۰۷ کشته بیشترین فوتی‌های تصادفات جاده‌ای ۴ ماهه نخست سال ۹۵ را داشته‌اند و به نسبت مدت شال سال قبل افزایش ۳.۴ درصدی را داشته‌ایم و عامل ۲۳ درصد از تصادفات فوتی کشور مربوط به خودروی پراید بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.