۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 419928

یک روزنامه آمریکایی نوشت که با عملیات اخیر نیروهای ارتش ترکیه و گروه های هم پیمان سوری آن و بیرون رانده شدن عناصر گروه تروریستی داعش از آخرین بخش های تحت اشغال در امتداد مرز ترکیه و سوریه، مسیر دستیابی این گروه تروریستی به جهان خارج، قطع شد.

قطع ارتباط زمینی داعش با جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، عملیات گسترده نیروهای ارتش ترکیه به همراه گروه های هم پیمان آن در خاک سوریه که زیر پوشش گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه می جنگند، به حضور داعش از سال 2013 در بخش هایی از خاک عراق و سوریه در همسایگی خاک ترکیه عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، پایان داد. 
به گزارش خبرگزاری رسمی آناتولی ترکیه، ارتش ترکیه با کمک به گروه های هم پیمان این کشور در سوریه برای بیرون کردن تروریست ها از شماری از دهکده ها در روز یکشنبه، به بازپس گیری 57 مایل از نوار مرزی این کشور از شهرک اعزاز تا جرابلس از اشغال داعش، کمک کرد.
ترکیه در 24 اوت (سوم شهریور ماه) نیروهای نظامی و تانک را به داخل خاک سوریه برای حمایت از گروه های هم پیمان خود برای شکست دادن گروه تروریستی داعش در این منطقه مرزی، اعزام کرده بود.
گروه تروریستی داعش، سال ها برای تامین تدارکات خود از خاک ترکیه استفاده می کرده است و این نوار مرزی مسیر اصلی ورود تروریست های خارجی بوده که قصد پیوستن به این گروه را داشته اند.
تردد تروریست ها در این مسیر دو طرفه بوده است به گونه ای که عاملان حملات تروریستی در ترکیه، فرانسه و بلژیک نیز از این مسیر مرزی استفاده می کرده اند.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پس از ملاقات اخیر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در اجلاس گروه 20 در هوانگژو چین، قول حمایت از ترکیه در نبرد علیه گروه های تروریستی را داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.