رئیس دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی دکتر رضا جعفری در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مرکز آموزش علمی کاربردی میراث خراسان رضوی بعنوان تنها مرکز تخصصی با اساتید مجرب در حوزه های سه گانه سازمان از سال 1388 آغاز به کار کرده است و در راستای اهداف و وظایف تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و با توجه به موقعیت گردشگری زیارت استان که بیش از 50درصد تاسیسات اقامتی کشور در این استان واقع است ، بمنظور افزایش کیفیت در راستای خدمات به زائرین و گردشگران فعالیت می‌کند.
وی افزود: گردشگری مهمترین کسب و کار انسان محور است. افراد ، منابع و محصولات را به تجاربی تبدیل می کند که در نهایت توسط بازدیدکنندگان به مصرف می رسد بنابراین سرمایه گذاری در آموزش نیروی انسانی برای افزایش ظرفیت بخش گردشگری و هتلداری در بالابردن بهره وری و بهبود قابلیت های آن بسیار مهم و حیاتی است.
جعفری تصریح کرد: گردشگری مذهبی بعنوان یکی از قدیمی ترین اشکال روابط فرهنگی بین اقوام و ملل از جمله پر رونق ترین گردشگری ها در حال حاضر است و مشهد مقدس با داشتن این ظرفیت می تواند در حوزه تسهیل و ورود زائران خارجی به مشهد ، برنامه جامع برای بهبود خدمات و افزایش انگیزه های سفر ، کنترل آسیب ها و سلامت فرهنگی سفرها برنامه ریزی مطلوب و مناسبی داشته باشد. بنابراین رسیدن به این مهم قطعا با افراد آموزش دیده و توانمند میسر خواهد بود و مرکز علمی کاربردی میراث خراسان رضوی با داشتن پتانسیل و ظرفیت مطلوب در شرق کشور می تواند باعث توسعه گردشگری زیارت باشد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان این مطلب که در این مرکز در حال حاضر حدود 500 نفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته های مدیریت هتلداری ، مدیریت گردشگری،صنایع دستی- صنایع فلزی،معماری شهری، مشغول به تحصیل هستند بیان کرد: به منظور افزایش تعداد دانشجو برنامه های راهبردی علمی و متعددی را در نظر گرفته ایم با توجه به مهارتی بودن رشته های کاردانی و کارشناسی موجود و نیاز مشهد بعنوان قطب گردشگری مذهبی به نیروهای متخصص و آموزش دیده با تعامل مطلوبی که با اتحادیه هتلداران خراسان رضوی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان و همچنین اتحادیه صنایع دستی و سایر تشکل های مرتبط داشته ایم ، تبلیغات موثر و مطلوبی در خصوص جذب حداکثری دانشجو داشته و داریم و امیدواریم پذیرش دانشجو به 2 برابر میزان فعلی برسد.
وی عنوان کرد: در مقطع کاردانی در رشته های معماری شهری،هتلداری، گردشگری، روابط عمومی، امور فرهنگی (امورموزه)،صنایع دستی (سفال و کاشی سنتی) برای ترم مهرماه پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
جعفری خاطرنشان کرد:علاقمندان به ثبت نام و تحصیل در رشته های این مرکز در مقطع کاردانی می توانند از تاریخ 7 شهریور لغایت 13 شهریور95 از طریق سایت رسمی سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org ویا از طریق مراجعه حضوری به آدرس:مشهد –بلوار شهید منتظری –بین منتظری 7 و سه راه بعثت و همچنین از طریق تلفن های05138402300و 05138468076 نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: ثبت نام مقطع کارشناسی از تارخ 13شهریور لغایت 20 شهریور ماه و در رشته های مدیریت هتلداری،مدیریت گردشگری ، نایع دستی ،صنایع چوبی ، صنایع دستی ،صنایع فلزی، مرمت و احیای بناهای تاریخی و ارزیابی صنایع دستی میراث فرهنگی امکان پذیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.