قدس آنلاین: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵، تعداد ۵۳ هزار و ۴۲۶ دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی پذیرش می‌شوند.

پذیرش ۵۳ هزار و ۴۲۶ دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد سلجوقی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: 50 هزار دانشجو در چهار گروه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که 62 درصد آن‌ها آقا و 38 درصد دیگر نیز خانم هستند.

وی درباره آمار تفکیکی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در رشته‌ها، افزود: 41 درصد دانشجویان با 20 هزار و 500 دانشجو در گروه خدمات، 34 درصد دانشجویان با 17 هزار دانشجو در گروه صنعت، 14 درصد دانشجویان با 7 هزار دانشجو در گروه کشاورزی و 11 درصد دانشجویان با 5 هزار و 500 دانشجو در گروه فرهنگ و هنر مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی آمار تفکیکی دانشجویان این دانشگاه در مقطع‌ها، خاطرنشان کرد: در مقطع کاردانی 54 درصد دانشجویان با 27 هزار و 916 دانشجو، در مقطع کارشناسی 45 درصد دانشجویان با 22 هزار دانشجو و در مقطع کارشناسی ارشد یک درصد دانشجویان با 84 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که 84 درصد این دانشجویان بومی و 16 درصد غیربومی هستند، همچنین 6582 نفر استاد در سطح استان مشغول به تدریس هستند که از این تعداد 5066 نفر از آن‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد و 335 نفر هم دارای مدرک دکتری هستند.

سلجوفی با اشاره به پذیرش 53 هزار و 426 دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: تعداد کد رشته محل‌ها 7360 مورد بوده و تعداد رشته‌های کاردانی 475 رشته و کارشناسی 285 رشته است و ظرفیت پیش‌بینی شده پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی 24 هزار و 616 نفر در مهر ماه و 8415 نفر در بهمن ماه بوده است؛ همچنین میزان این ظرفیت در مقطع کارشناسی 14 هزار و 785 در مهر ماه و 5610 نفر در بهمن ماه بوده است.

وی درباره زمان ثبت نام داوطلبان، تأکید کرد: زمان ثبت نام که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود در دو نوبت تقسیم شده که از تاریخ 7 تا 17 شهریور ویژه داوطلبان مقطع کاردانی و از تاریخ 17 تا 25 شهریور ویژه داوطلبان مقطع کارشناسی بوده است و میزان ظرفیت پذیرش شاغل 41 درصد و آزاد 59 درصد بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد: امسال ثبت نام مهر و بهمن به صورت همزمان انجام می‌شود، در صورتیکه در سال‌های گذشته در دو مقطع انجام می‌شد؛ همچنین تغییری در میزان شهریه ثابت و متغیر رشته‌ها به نسبت سال تحصیلی گذشته صورت نپذیرفته است.

سلجوقی در رابطه با آمار دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در 5 سال اخیر، گفت: از سال تحصیلی 91-90 تاکنون 169 هزار و 600 دانشجو پذیرش شدند که از این تعداد 56 هزار نفر از آن‌ها فارغ‌التحصیل شدند و در سال تحصیلی گذشته هم 24 هزار دانشجو پذیرش شدند که از این تعداد 14 هزار نفر در مهر ماه و 11 هزار نفر در بهمن ماه بودند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام هردوره را براساس نیازسنجی‌ها انجام می‌دهد و در صورتیکه نیازی به ثبت نام در یک رشته نباشد، آن رشته حذف خواهد شد و این نیازسنجی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی به برگزاری دوره‌های غیرحضوری در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دوره‌های غیرحضوری باحضور 3 هزار دانشجو در 3 رشته مدیریت خانواده، کسب و کار و دهیاری‌ها و شوراها برگزار می‌شود و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت یا پودمانی تخصصی هم توسط دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود و در جهت افزایش مهارت نیروها مجورهای آن صادر می‌شود.

سلجوقی افزود: مراکز تحت نظر در ابعاد متخلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در این رابطه این ارزیابی‌ها را از 73 مرکز سطح استان داشته‌ایم که نتیجه آن غیرفعال شدن 2 هزار مدرس به دلیل نداشتن شرایط و ضوابط تدریس بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.