۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 420223

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار امروز توانست بیش از ۱۰۰ واحد رشد کند، علاوه بر این حجم معاملات نسبت به روزهای گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

 دماسنج بازارسرمایه ۱۴۷ واحد رشد کرد

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای باز شدن معاملات شروع به رشد کرد و در پایان با ۱۴۷ واحد صعود به رقم ۷۶ هزار و ۷۰۰ واحدی رسید.  این مقدار رشد در دماسنج بازار سرمایه پس از چند روز بی‌رمقی در وضعیت بازار رخ می‌دهد.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز توانست ۶۴ واحد رشد کند و به عدد ۱۱ هزار و ۴۴۹ واحد برسد. شاخص آزاد شناور هم ۲۸۶ واحد بالا رفت و رقم ۸۵ هزار و ۲۵۵ واحد را تجربه کرد.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۸۹ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۵۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۴۶ هزار نوبت داد و ستد بود.

شاخص بازار اول در چهارمین روز معاملات این هفته ۱۹۸ واحد بالا رفت و به عدد ۵۳ هزار و ۸۸۶ واحدی رسید، اما شاخص بازار دوم با ۲۳۵ واحد افت تا عدد ۱۶۶ هزار و ۲۸۶ واحدی پایین رفت.

امروز شاخص کل به مدد نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو و سایپا توانست رشد بیش از ۱۰۰ واحدی از خود نشان دهد. البته در طرف مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، معدنی و صنعتی گلگهر و گروه پتروشیمی ایرانیان بیشترین فشار را برای افت روی نماگر بازار سرمایه داشتند.

پالایش نفت اصفهان امروز توانست بیشترین ارزش معامله را در بین شرکت‌های بورسی داشته باشد به‌طوری که در این نماد ۱۹۶ میلیون سهم به ارزش ۴۹ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

علاوه بر این نماد معاملاتی بانک پاسارگاد امروز بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد ۳۷۱ میلیون و ۴۸۵ هزار سهم به ارزش ۳۹ میلیارد و ۶۷۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت ایران دارو به علت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور تصمیم‌گیری درباره‌ افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه متوقف شد. همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ رایان سایپا، ماشین‌سازی نیروی محرکه به علت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور تصمیم‌گیری درباره‌ افزایش سرمایه و نماد شرکت فولاد امیرکبیر کاشان بابت برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده به علت انتخاب اعضای هیات رئیسه و شرکت گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان به علت برگزاری مجمع عمومی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شدند.

نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و معدنی و صنعتی گلگهر در معاملات امروز بازگشایی شدند.

آیفکس امروز ۵.۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۸۰۲.۵ رسید. ارزش معاملات امروز فرابورس ایران به رقم ۷۰ میلیارد و ۷۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۳۴ میلیون و ۹۶۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۱۹ هزار نوبت دادوستد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.