۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 4547
بحرین قطر را به قطع روابط تهدید کرد

وزارت خارجه بحرین با تسلیم یادداشت اعتراضی شدیداللحن به سفارت قطر در منامه، این کشور را به قطع روابط تهدید کرد.

منابع آگاه بحرینی به پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر اعلام کردند که وزارت خارجه بحرین یادداشت اعتراضی تسلیم سفارت قطر در منامه کرده است.

این یادداشت اعتراضی پس از آن تسلیم سفارت قطر شد که شبکه خبری الجزیره انگلیسی گزارشی از روند شکل‌گیری اعتراضات و تظاهرات در بحرین پخش کرد.

این اعتراض در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از کارشناسان تاکید می‌کنند که شبکه الجزیره آنچنان که باید، تحولات و اعترضات مردمی بحرین را در چند ماه اخیر پوشش نداده و در روند کاری خود از رژیم بحرین جانبداری کرده است. این امر به جایی رسید که غسان بن جدو خبرنگار و مدیر دفتر الجزیره در بیروت در اعتراض به همین جانبداری غیرحرفه‌ای الجزیره استعفا کرد.

به گزارش فارس، دولت بحرین در این اعتراض ادعا کرده است که پخش چنین برنامه‌ای، تلاشی است برای تفرقه‌افکنی میان دو ملت بحرین و قطر.

در همین خصوص برخی شخصیت‌های پارلمانی و رسانه‌ای بحرین با حمله به شبکه الجزیره، اعلام کردند که دست‌های صهیونیستی این شبکه را اداره می‌کند و هدف آن تجزیه و نابودی وحدت امت عربی و اسلامی است.

سمیره ابراهیم عضو مجلس شورای بحرین در این خصوص اعلام کرد: ما مطمئن شدیم که شبکه الجزیره دستگاه رسانه‌ای عربی نیست بلکه دستگاهی غربی در کشورهای عربی است که اهداف آن با اهداف دستگاه‌های اطلاعاتی تفاوتی ندارد.

همچنین محمود المحمود عضو پارلمان بحرین نیز به دفاع از رژیم حاکم در این کشور پرداخت و بدون اشاره به سرکوب مردم در چند ماه اخیر، مدعی شد که الجزیره در پی مخدوش کردن وجهه بحرین است و دردناک این است که این شبکه از طرف کشوری حمایت می‌شود که ادعا می‌کند برادر بحرین و از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.